ناسا تصاویری از 3 شهر حاضر در لیگ برتر بیسبال منتشر کرد

به گزارش سفر به هند، ناسا با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرام خود از کاربران پرسید: آیا می توانید حدس بزنید کدام سه شهر از شهرهای لیگ برتر بیسبال در میان این عکس های ثبت شده از فضا قرار دارند؟

ناسا تصاویری از 3 شهر حاضر در لیگ برتر بیسبال منتشر کرد

به گزارش خبرنگاران، ناسا در ادامه نوشت: این تصاویر تنها بخش کوچکی از تصاویر ثبت شده از ایستگاه فضایی بین المللی از طریق فضانوردان ناسا برای جشن گرفتن روز افتتاحیه هستند.

تصویر اول از طریق راجا چاری از استادیوم تیم مورد علاقه اش ثبت شده است و دو تصویر دیگر از طریق تری ویرتز (Terry Virts)، فضانورد سابق ناسا به عنوان بخشی از مجموعه ISSPlayBall گرفته شده اند. ویرتز که یک هوادار مادام العمر بیسبال بوده است، در حالی که در مدار حدود 250 مایلی بر فراز زمین می چرخید، از تمام 28 شهر با استادیوم لیگ برتر بیسبال (MLB) در طول حضور خود در فضا طی ماموریت های اکسپدیشن 42 و 43 عکس گرفت.

ثبت این نماهای فوق العاده از زمین به لطف اتاقک دیداری ایستگاه فضایی بین المللی موسوم به کوپولا (Cupola) امکان پذیر شده است. کوپولا یک پنجره 31 اینچی (79 سانتی متر) و بزرگ ترین پنجره در فضا تا کنون است که ویرتز از آن برای ثبت این تصاویر استفاده کرده است.

کوپولا تنها برای ثبت تصاویر مجذوب کننده از فضا استفاده نمی شود. خدمه ایستگاه فضایی با استفاده از دوربین های دستی از این پنجره برای گرفتن تصاویری برای تحقیقات Crew Earth Observations استفاده می کنند که تغییرات سیاره ما در طول زمان را ثبت می کند و از تحقیقات علمی پشتیبانی می کند. علاوه بر آن به نظارت بر رویدادهای پویا مانند طوفان، سیل و فوران های آتشفشانی کمک می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا