انتشار یک پازل 9 رنگ از خورشید از طریق ناسا

به گزارش سفر به هند، ناسا به تازگی با انتشار رشته پستی از تصاویر خورشید در طول موج های مختلف توضیحاتی در مورد این ستاره درخشان منظومه شمسی ما ارائه کرده است.

انتشار یک پازل 9 رنگ از خورشید از طریق ناسا

ناسا مجموعه پستی را به صورت یک پازل 9 تکه در صفحه اینستاگرام پایگاه فضایی گادرد منتشر کرده است که تماشای آن ها خالی از لطف نیست. این آژانس فضایی در توضیح اولین تصویر از مجموعه 9 تصویر نوشت: وقتی خورشید را تصور می کنید چه رنگی در فکر شما نقش می بندد؟

وقتی خورشید را در نور مرئی می بینیم، زرد رنگ است. سبز روشن ترین طول موج ساطع شده از خورشید است، اما جو ما با جذب و پراکنده کردن طول موج های کوتاه تر، رنگ آن را به سمت قرمز می برد و باعث می شود که خورشید را زرد ببینیم! خورشید در واقع در طول موج های زیادی نور ساطع می کند، برخی از آن ها را ما می توانیم ببینیم و بسیاری را نمی توانیم. رصدخانه پویایی شناسی خورشید ناسا (SDO) خورشید را در طول موج های مختلف رصد می کند و دانشمندان برای سازمان دهی تصاویر و شناسایی آسان تر ویژگی های خورشید، رنگ هایی را به این طول موج ها اختصاص می دهند.

در این پست و هشت پست بعدی، بخشی از خورشید را در 9 طول موج مختلف مشاهده خواهیم کرد. طول موج های مختلف اطلاعاتی را در مورد اجزای مختلف سطح و جو خورشید فراهم می کنند، بنابراین دانشمندان از آن ها برای ترسیم تصویر کاملی از ستاره دائماً در حال تغییر ما استفاده می کنند.

این طول موج (AIA 171) معمولاً به رنگ طلایی است و جو خورشید یا تاج آن را نشان می دهد.

داغ و سرخ رنگ!

این طول موج (AIA 304) نوری را نشان می دهد که از فام سپهر و ناحیه انتقال خورشیدی ساطع می شود، که معمولاً به رنگ قرمز است. برجستگی های خورشیدی، یا ویژگی های درخشانی که از سطح خورشید بیرون می آیند، به وضوح در این طول موج دیده می شوند.

این باران ارغوانی نیست. این تصویری است که ما در طول موج AIA 211 ثبت کرده ایم.

این طول موج (AIA 211) که معمولاً به رنگ ارغوانی است، نواحی داغ تر و از نظر مغناطیسی فعال تاج خورشید را نشان می دهد.

نگران نباشید، خورشید ما دچار رنگ پریدگی نشده است!

این سایه، ناحیه فعال جو بیرونی خورشید را نمایان می کند. مشابه طول موج AIA 211، یا طول موجی که معمولاً به رنگ بنفش است، این طول موج (AIA 335) نیز منطقه ها گرم تر و فعال مغناطیسی را در تاج خورشیدی نشان می دهد. خورشید در طول موج AIA 335 معمولاً به رنگ آبی است.

منطقه ها فعال، شراره های خورشیدی، و پرتاب جرم از تاج خورشید به رنگ روشن دیده می شود.

گم شده در دریایی از پلاسما

این طول موج (AIA 193) که معمولاً به رنگ قهوه ای روشن دیده می شود، ناحیه کمی داغ تر از تاج و همچنین ماده بسیار داغ تر یک شراره خورشیدی را نشان می دهد.

نارنجی، خوشحالیم که در مورد خورشید موارد زیادی یاد می گیریم!

تصاویری از سطح خورشید مانند این تصویر، طیفی از نور مرئی را به رنگ زرد و نارنجی در خود جای داده است.

حالت خوب است خورشید؟ کمی سبز به نظر میرسی!

این طول موج (AIA 94) منطقه های از تاج خورشیدی را در طول انتشار یک شراره خورشیدی نمایان می کند.

صورتی زیبا!

این طول موج (AIA 1700) سطح خورشید و همچنین لایه ای از جو خورشید به نام فام سپهر را نشان می دهد که درست بالای نورسپهر یا سطح واقع شده است و جایی است که دما شروع به افزایش می کند.

آخرین، اما نه کم اهمیت ترین

این طول موج (AIA 131) داغ ترین ماده را در یک شراره خورشیدی نشان می دهد.

رصدخانه پویایی شناسی خورشید SDO، رصدخانه STEREO ناسا و رصدخانه خورشیدی و هورسپهری (SOHO) به ما امکان تصویربرداری از خورشید در طول موج های مختلف را می دهد. با بررسی این تصاویر، دانشمندان می توانند نحوه حرکت ذرات و گرما در جو خورشید را ردیابی کنند.

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1492

به "انتشار یک پازل 9 رنگ از خورشید از طریق ناسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار یک پازل 9 رنگ از خورشید از طریق ناسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید