مهمترین آلاینده های هوای پایتخت کدامند؟

به گزارش سفر به هند، تهران (پانا) - معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، دی اکسید گوگرد و دی اکسید نیتروژن را مهمترین آلاینده های هوای تهران ذکر کرد.

مهمترین آلاینده های هوای پایتخت کدامند؟

به گزارش روابط عمومی محیط زیست، محمد رستگاری صبح امروز در حاشیه افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای باغستان شهریار همزمان با هفته هوای پاک با اشاره به اینکه شهرستان های غرب استان تهران رشد جمعیتی فزاینده ای دارند و این اهمیت پایش کیفیت هوا و اطلاع رسانی به موقع به شهروندان را در اینخصوص دوچندان می نماید، گفت: بر همین اساس با کوشش مجموعه محیط زیست استان تهران و همکاری شهرداری شهرستان، ایستگاه سنجش آلودگی هوا در این منطقه نصب و راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در این ایستگاه سنجش آلودگی هوا، سه پارامتر اصلی شامل ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، دی اکسید گوگرد و دی اکسید نیتروژن اندازه گیری می گردد، اظهارکرد: این پارامترها در حال حاضر مهمترین آلاینده های هوای تهران هستند و با نصب آنالایزرهای مربوط به این آلاینده ها می توانیم شرایط کیفی هوای شهر باغستان را پایش کنیم.

رستگاری با اشاره به اینکه این دومین ایستگاهی است که در شهرستان شهریار به بهره برداری رسیده است، گفت: بهره برداری از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا از دو منظر حائز اهمیت است؛ اول اینکه شهروندان می توانند از شرایط کیفی هوای منطقه اطلاع پیدا نمایند و بیماران در روزهای آلوده کمتر خود را در معرض آلودگی هوا قرار دهند. دوم اینکه در صورت افزایش شدید آلودگی هوا امکان آنالیز منابع آلودگی سریع تر خواهد بود.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران در انتها با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود تعداد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در سطح استان کافی است، توضیح داد: استقرار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان قدس نیز در دستور کار محیط زیست استان است و امیدواریم بتوانیم برای این شهرستان هم در آینده ای نزدیک ایستگاه سنجش آلودگی هوا راه اندازی کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 803

به "مهمترین آلاینده های هوای پایتخت کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین آلاینده های هوای پایتخت کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید