مرگ 19 کودک بر اثر مصرف شربت سرفه هندی در ازبکستان (تور هند ارزان)

به گزارش سفر به هند، در پی مرگ 19 کودک در ازبکستان به علت مصرف شربت سرفه فراوری شده در شرکت فراوریی ماریون بیوتیک، وزارت بهداشت هند گفت که تمام فعالیت های این شرکت در شهر نویدا در شمال این کشور متوقف شده است.

مرگ 19 کودک بر اثر مصرف شربت سرفه هندی در ازبکستان (تور هند ارزان)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، نماینده قانونی ماریون بیوتیک گفت: سازنده مواد دارویی از مرگ این بچه ها ابراز تاسف نموده و این شرکت فراوری شربت Dok-1 Max را متوقف نموده است.

وزارت بهداشت هند در اعلامیه ای گفت که نهاد تنظیم کننده دارو، تأسیسات این شرکت را در نویدای استان اوتار پرادش بازرسی نموده و به طور منظم با همتای ازبکستانی اش در این مورد در تماس است.

این وزارت گفته است: نمونه ای از این شربت سرفه گرفته شده و برای آزمایش به لابراتوار منطقه ای تست دارو ها فرستاده شده است.

بعلاوه وزارت بهداشت ازبکستان نیز بیان کرد که حداقل 19 کودک در این کشور در نتیجه مصرف این شربت سرفه فراوری شده در شرکت داروسازی هند، جان شان را از دست داده اند.

به گفته وزارت بهداشت ازبکستان، این شربت حاوی یک ماده زهری به نام اتیلن گلیکول بوده و در دز های بالاتر از سطح استاندارد برای بچه ها ساخته شده و یا والدین این بچه ها اشتباهاً این شربت را به عنوان داروی ضد سرماخوردگی برای بچه ها استفاده نموده اند.

به گزارش دویچه وله، این حادثه در پی رویداد مشابه دیگر در گامبیا رخ داده است، جایی که مرگ حداقل 70 کودک به استفاده از شربت سرفه و سرما خوردگی فراوری شده به وسیله شرکت داروسازی مایدن مستقر در دهلی نو، مرتبط بوده است. با این حال، مقامات هند و بعلاوه شرکت فراوری کننده دارو این موضوع را رد نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1540

به "مرگ 19 کودک بر اثر مصرف شربت سرفه هندی در ازبکستان (تور هند ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 19 کودک بر اثر مصرف شربت سرفه هندی در ازبکستان (تور هند ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید