لغو ویزا دوطرفه ایران و روسیه تا سرانجام ماه جاری

به گزارش سفر به هند، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هشتمین جلسه شورای سیاست گذاری بخش خصوصی گردشگری، تجربه لغو یکطرفه ویزا با چین و عمان را مثبت و خوب ارزیابی کرد و گفت: در همین ارتباط سرانجام ماه جاری سفری به روسیه خواهم داشت و موضوع لغو دوطرفه ویزا بین ایران و روسیه نهایی خواهد شد.

لغو ویزا دوطرفه ایران و روسیه تا سرانجام ماه جاری

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایسنا، ویزای گروهی ایران و روسیه قرار بود در سال 2018 لغو گردد. این طرح از سال 1393 مطرح شده بود و آمادگی از سمت ایران بیشتر بود، هرچند اداره فدرال توریستی روسیه آن را جدی پیگیری کرد تا این که در سال 1394 تفاهم نامه تسهیل اعطای ویزا به جای لغو ویزا، میان وزیران خارجه دو کشور امضا و در ادامه آن، فرآیند دریافت ویزا کوتاه تر شد. پس از آن سفیر ایران در روسیه گزارش کرد که سفر شهروندان ایرانی به این کشور 115 درصد و سفر اتباع روس به ایران 40 درصد رشد کرد.

جدی نبودن بعضی مقام های روس در اجرای کامل طرح لغو ویزا باعث شد دو کشور گام بعدی را بردارند. روس ها در سال 1395 پیشنهاد لغو ویزای گروهی توریستی را دادند، خاتمه در آذرماه همان سال موافقت نامه دیگری با عنوان تسهیل ویزا توریستان گروهی ایران و روسیه به پاراف مدیران کل کنسولی دو کشور امضا شد. البته مفاد آن هنوز اجرا نشده است. علی اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی ـ قصد داشت تفاهم نامه اجرایی این طرح را تا انتها سال 1398 به امضا برساند، اما شیوع ویروس کرونا آن را تا کنون به تعویق انداخته است. حالا او خبر داده که قرار است به زودی راهی روسیه گردد و آن طرح به خاتمه برسد.

مونسان در شورای سیاست گذاری بخش خصوصی همچنین گفت: بعضی از کشور ها موضوع جذب توریست خارجی را شروع نموده اند و سفر های خارجی به این کشور ها انجام می گردد که ما نیز با درنظرگرفتن نظر وزارت بهداشت و توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم موضوع جذب توریست خارجی را مجددا شروع کنیم.

درحال حاضر بیشتر گذرگا های زمینی و هوایی ایران بسته و پرواز های خارجی به شکل محدود و به صورت مشروط درحال انجام است. معاون توریستی اواخر مردادماه خبر داده بود که با نظر ستاد ملی کرونا، ویزای توریستی ایران فعلا صادر نمی گردد و رییس اداره گذرنامه و ویزا وزارت امور خارجه هم گفته که گزینه های ویزا توریستی و زیارتی تا عادی شدن شرایط در سامانه ویزا الکترونیکی ایران غیرفعال شده است. هم اکنون ورود مسافران خارجی به ایران مشروط به داشتن گواهی سلامت و تست PCR با نتیجه منفی شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 543

به "لغو ویزا دوطرفه ایران و روسیه تا سرانجام ماه جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو ویزا دوطرفه ایران و روسیه تا سرانجام ماه جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید