سلامت مسافران از ورودی جنوب غربی استان کنترل می گردد

به گزارش سفر به هند، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: با توجه به اینکه بردسکن اولین شهر به عنوان مبدأ ورودی مسافران از جنوب غربی به استان است، به همین دلیل در راستای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، تیم های بهداشت، سلامت مسافرانی را که از این جهت وارد شهرستان می شوند، کنترل می نمایند.

سلامت مسافران از ورودی جنوب غربی استان کنترل می گردد

لذت بخشترین تجربه سفر را با آژانس دور زمین تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

مهدی عاقل تر در گفت وگو با خبرنگاران به اقدامات و محدودیت های انجام شده بر اساس مصوبه کمیته بحران شهرستان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره و اعلام کرد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت و دستور دادستان شهرستان بردسکن تمامی مراکز تجمع عمومی شامل نمازخانه ادارات، تالارها، میدان دام، آرایشگاه های زنانه، گیم نت ها، روز بازارها و... تعطیل شده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه تا به امروز جلسات و کمیته های متعددی در سطح شهرستان تشکیل و دستور العمل بهداشتی برخورد با ویروس کرونا در اختیار هر یک از نهادها و ادارات مختلف به صورت جداگانه گذاشته شده؛ کلاس های آموزشی نیز برای نیروها به خصوص اصناف برگزار شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن اظهار کرد: شهرداری بردسکن نیز کار گندزدایی و ضدعفونی تمامی معابر شهری و اماکن عمومی را همزمان با شهرهای شهرآباد، انابد و تمامی روستاها شروع کرده است.

وی از اختصاص 10 درصد تخت های بیمارستان 96 تختخوابی بردسکن ویژه پذیرش بیماران مشکوک به کرونا اطلاع داد و افزود: طی چند روز گذشته بعضی شهروندان به دلیل سندروم حاد تنفسی به بیمارستان مراجعه داشته اند که جای نگرانی نیست و از این موارد در طول سال نیز داشته ایم.

عاقل تر بیان کرد: با توجه به اینکه بر اساس آمارهای اعلام شده 41 درصد افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شده اند، در محیط بیمارستان بوده به همین دلیل تمامی دیدار ها با بیماران در بیمارستان ممنوع شده است.

وی گفت: تا به امروز در سطح شهرستان بردسکن مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا نداشته ایم، اگر افرادی هم به علت بیماری های غیر این ویروس احتیاج به بستری داشته باشند در بخش های دیگری که پیش بینی شده اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن مطرح کرد: وسایل و تجهیزات محافظت شخصی مورد احتیاج علیه این ویروس برای پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش که محتمل است با این ویروس در تماس باشند، تهیه و در اختیار گذاشته شده است.

وی ادامه داد: مرجع اطلاع رسانی دقیق در رابطه با ارائه آمار و ارقام مبتلایان بر عهده قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا است و تمامی توصیه ها و دستورالعمل های این قرارگاه در شهرستان اجرا می شود.

عاقل تر افزود: خوشبختانه در بیمارستان برای لوازم حفاظت فردی مسئله ای وجود ندارد ولی در سطح شهرستان برای مردم عادی کمبودهایی وجود دارد که البته این موضوع کشوری بوده اما اگر موارد بهداشتی که اعلام می شود، رعایت شود؛ بهترین پیشگیری است.

وی توضیح داد: تمامی کسانی که طبق دستورالعمل به عنوان تنگی نفس، ذات الریه، عفونت ریه بستری می شوند، موارد مشکوک هستند و آزمایش های لازم گرفته می شود اما این موضوع به آن معنا نیست که مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

عاقل تر گفت: اگر چه مردم شهرستان بردسکن تا به امروز همکاری خوبی داشته اند اما در تجمع بازارها که بسیار مهم است، انتظار داریم بیشتر رعایت نمایند و هنوز با حد مطلوب ما فاصله دارد، درخواست داریم مردم فقط برای خریدهای ضروری بیرون بیایند و خرید عید را به زمان مناسب دیگری موکول نمایند.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه بردسکن اولین شهرستانی است که از سمت جنوب غربی مسافران وارد استان خراسان رضوی می شوند، به همین علت تمامی افرادی که به این شهرستان می آیند و توقف دارند، توسط مسئولان بهداشتی رصد و کنترل می شوند.

وی مطرح کرد: مسافرانی که با اتوبوس وارد شهرستان شوند و بخواهند بمانند، کنترل می شوند؛ همچنین تمامی آرایشگاه های زنانه براساس دستورالعمل کمیته بحران و دستور دادستان شهرستان تعطیل شده اند و به آرایشگاههای مردانه نیز هشدارهای خاص داده شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن افزود: در نانوایی ها نیز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام شده باید دو نفر کارگر باشد و کسی که پول را می گیرد از کسی که نان را از تنور بیرون می آورد و تحویل می دهد، باید جدا باشند.

وی اظهار کرد: مردم به شایعاتی که گاه در فضای مجازی منتشر می شود توجه ننمایند و اخبار را فقط از اطلاعیه هایی که از سوی وزارت بهداشت و به تبع آن از شبکه بهداشت بردسکن اعلام می شود، توجه داشته باشند.

عاقل تر افزود: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست ها با آب و صابون، ضدعفونی دست ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را دریافت از راه های پیشگیری از این بیماری است که همیشه به عنوان 6 گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می شود، استراحت و ماندن در منزل، عدم تماس و عدم مواجهه با فرد بیمار، بسیار موثر است، شاه کلید مبارزه با کرونا نیز بحث پیشگیری است.

وی مطرح کرد: شهروندان آرامش خود را حفظ نمایند، استرس خودش عاملی برای پایین آوردن سیستم ایمنی بدن است، اگرچه کشندگی این بیماری از بسیاری بیماری های دیگر همانند آنفولانزا کمتر است اما شیوع بالایی دارد، به همین دلیل درخواست داریم تا حد امکان به خصوص افراد مسن در خانه بمانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 182

به "سلامت مسافران از ورودی جنوب غربی استان کنترل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامت مسافران از ورودی جنوب غربی استان کنترل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید