سفر تبریز در نوروز 98؛ همه آنچه باید بدانید

به گزارش سفر به هند، فرارو- سفر تبریز در نوروز 98 از آن دسته سفر هایی خواهد شد که احتمالا تا حالا تجربه اش نکردید. جاذبه های گردشگری تبریز یا به طور کلی آذربایجان شرقی در فصل بهار بسیار دیدنی تر می شوند.

سفر تبریز در نوروز 98؛ همه آنچه باید بدانید

تنها مسئله ای که در خصوص سفر به تبریز دارید این است که بلیط قطار برای نوروز 98 تقریبا به خاتمه رسیده و به مشکل می توانید آن را از آزانس های مسافرتی تهیه کنید. البته هر مسئله ای یک راه حلی هم دارد. برای همین برترین گزینه برای این سفر، سفر تبریز با اتوبوس است که به راحتی آب خوردن بلیط آن پیدا می گردد و شما را هفت ساعته به تبریز می رساند. تازه اگر زمان سفر برایتان اهمیت زیادی داشته باشد می توانید سراغ گزینه سفر تبریز با هواپیما بروید که حداقل 200 هزار تومان خرج دارد.

توجه داشته باشید که برای اقامت در هتل های تبریز باید یک بودجه ویژه در نظر بگیرید. هزینه شبی 400 هزار تومان برای هتل های تبریز کاملا عادی است. هرچند به چشم ما گران به نظر می رسد.

سفر تبریز با قطار؛ 60 تا 73 هزار تومان

اگر قصد سفر تبریز در نوروز 98 با قطار را دارید باید بگویم دیگر نمی توانید از سایت های اینترنتی بلیط تهیه کنید و برای این کار باید سراغ آژانس های مسافرتی بروید. چراکه تقریبا ظرفیت قطار ها به مقصد تبریز به خاتمه رسیده است.

با این حال بهتر است بدانید هر روز دو قطار از ایستگاه راه آهن تهران به سمت تبریز حرکت می نمایند. هر کدامشان یک سری کوپه های چهار نفره دارند و یک سری کوپه های شش نفره. این یعنی سفر تبریز با قطار های اتوبوسی منتفی است. قیمت بلیط این قطار ها در ایام نوروز بین 60 تا 73 هزار تومان متغیر است و ساعت حرکت آن ها روزانه ساعت 7:20 و 8:15 عصر است و هر کدامشان به ترتیب 12 ساعته و 13 ساعته شما را به تبریز خواهند رساند. با توجه به اینکه پیدا کردن بلیط قطار به مقصد تبریز در این روز ها مشکل است، قطار گزینه آنچنان خوبی برای سفر تبریز در نوروز 98 نیست.

سفر تبریز با اتوبوس؛ 66 هزار تومان

همواره سفر با اتوبوس یکی از برترین گزینه ها است. به خصوص برای شهر هایی که زیادی دور نیستند. تنها نکته منفی سفر با اتوبوس آنجاست که ممکن است به خاطر ترافیک نوروزی مدت زمان سفرتان افزایش پیدا کند. خوبی سفر تبریز با اتوبوس این است که ترافیک نوروزی در جهت ان بعید به نظر می رسد. بالاخره مزیت اتوبان سه بانده سراسری بین تهران و تبریز همین است. نهایت ترافیکی که در سفر به تبریز شاهد خواهید بود،

تا شهر کرج است که جهت تبریز و رشت از هم جدا می گردد. مزیت دیگر سفر تبریز با اتوبوس در خاتمهه شیک و مدرنی است که به تازگی در تبریز افتتاح شده و از نظر شکل ظاهری تفاوت زیادی با فرودگاه های بین المللی ندارد. بعید است بتوانید خاتمهه اتوبوسرانی بین شهری شیک تر از خاتمهه مرکزی تبریز در کشور پیدا کنید. اتوبوس های تبریز عموما از خاتمهه های بیهقی و غرب راه می افتند و قیمت بلیط آن ها 65 یا 66 هزار تومان است. در سفر تبریز با اتوبوس احتمالا حدود هفت ساعت در راه خواهید بود. چراکه فاصله تهران تا تبریز حدود 630 کیلومتر است و هر روز تقریبا 25 اتوبوس این جهت را به سمت تبریز طی می نمایند.

سفر تبریز با هواپیما؛ 200 تا 570 هزار تومان

اگر قصد سفر تبریز در نوروز 98 با هواپیما را دارید، خیلی لازم نیست نگران تهیه بلیط باشید. بلیط هواپیما به مقصد تبریز جز در روز 28 اسفند که اوج گرانی بلیط هواپیماست، در بقیه روز ها شرایط نسبتی عادی دارد. طوری که قیمت بلیط هواپیما برای سفر تبریز در نوروز 98 بین 200 تا 250 هزار تومان فرق دارد. البته این نرخ مناسب ترین بلیط هواپیما در روز های عید است، اگر سراغ بلیط های گران تر بروید، با هزینه 500 هزار تومانی روبرو خواهید بود. برای همین بهتر است سفرتان را طوری برنامه ریزی کنید که حتما لازم نباشد 28 اسفند راهی تبریز شوید. چراکه مقرون به صرفه ترین بلیط در این روز 350 هزار تومان قیمت دارد و تا 570 هزار تومان می رسد. سفر تبریز با هواپیما تقریبا یک ساعت زمان می برد و هواپیما های تبریز بعد از گذشت این مدت زمان کوتاه شما را به فرودگاه شهید هاشمی نژاد تبریز خواهند رساند.

رزرو هتل در تبریز برای نوروز 98؛ آغاز قیمت از 210 هزار تومان

تبریز چهار هتل پنج ستاره دارد که در بین آن ها می توان به هتل پنج ستاره شهریار در نزدیکی پارک ائل گلی، هتل پارس ائل گلی و هتل کایا لاله پارک اشاره نمود. حداقل بودجه لازم برای یک شب اقامت در مقرون به صرفه ترین اتاق هتل پنج ستاره شهریار 600 هزار تومان است و برای رزرو آن هرچه زودتر باید اقدام کنید.

چراکه اتاق های این هتل پنج ستاره برای ایام نوروز در حال پر شدن هستند. هتل پارس ائل گلی تبریز که یک ویو نسبتا خوب رو به پارک ائل گلی دارد، حداقل 440 هزار تومان برای مقرون به صرفه ترین اتاقش هزینه دریافت می نماید. اگر سراغ هتل کایا لاله پارک بروید باید 520 هزار تومان برای یک شب اقامت در مقرون به صرفه ترین اتاق این هتل هزینه کنید. یکی دیگر از هتل های پنج ستاره تبریز در خارج این شه رواقع شده و در دهکده توریستی کندوان قرار گرفته است. این هتل مثل بقیه بنا های دهکده کندوان، در دل صخره های کوه کندوان قرار گرفته است. هزینه یک شب اقامت در این هتل از 620 هزار تومان آغاز می گردد رو به بالا.

در بین هتل های چهار ستاره تبریز می توانید سراغ هتل توسعه، هتل پتروشیمی یا هتل بین المللی تبریز بروید. حداقل هزینه لازم برای یک شب اقامت در هتل چهار ستاره پتروشیمی 380 هزار تومان است. قیمت اتاق های هتل توسعه تبریز از شبی 265 هزار تومان آغاز می گردد و برای رزرو مقرون به صرفه ترین اتاق هتل بین المللی تبریز باید حداقل 270 هزار تومان هزینه کنید.

اگر خواستید می توانید سراغ هتل های سه ستاره تبریز بروید. هزینه یک شب اقامت در مقرون به صرفه ترین اتاق هتل آزادی تبریز دست کم 225 هزار تومان است. هتل اهراب برای یک شب اقامت حداقل 210 هزار تومان از شما هزینه دریافت می نماید. آغاز قیمت های هتل آپارتمان استقبال تبریز از 240 هزار تومان است.

منبع: زندگی روز
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1240

به "سفر تبریز در نوروز 98؛ همه آنچه باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر تبریز در نوروز 98؛ همه آنچه باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید