سرمایه گذاری 40 میلیاردی چین برای دستیابی به یک هدف!

به گزارش سفر به هند، دیجیاتو نوشت: چین قصد دارد برای تقویت صنعت نیمه هادی خود، صندوق سرمایه گذاری با هدف جمع آوری 40 میلیارد دلار راه اندازی کند.در پی ادامه تحریم های تجاری ایالات متحده، چین قصد دارد برای تقویت صنعت نیمه هادی خود، صندوق سرمایه گذاری با هدف جمع آوری 40 میلیارد دلار راه اندازی کند.

سرمایه گذاری 40 میلیاردی چین برای دستیابی به یک هدف!

ایالات متحده تلاش های مستمری برای محدودکردن تولید تراشه چین انجام داده است، اما ظاهراً این تلاش ها فایده چندانی ندارد. به گزارش رویترز، چین قصد دارد صندوقی را به امید تقویت صنعت نیمه هادی خود راه اندازی کند. این تلاش با حمایت دولت، سومین صندوق سرمایه گذاری صنعت تراشه چین است و هدف آن جمع آوری 300 میلیارد یوان (41 میلیارد دلار) است. دو صندوق قبلی 138.7 میلیارد یوان (19 میلیارد دلار) در سال 2014 و 200 میلیارد یوان (27 میلیارد دلار) در سال 2019 جذب کردند.

مرسدس بنز بازهم کوچک می شود!/ عکس

نگاهی نزدیک به زیباترین اسب دنیا!/ عکس

انتظار می رود حدود 60 میلیارد یوان (8 میلیارد دلار) از سوی وزارت دارایی چین تأمین شود. سایر مشارکت کنندگان هنوز مشخص نیستند. این صندوق به صورت مشخص روی ایجاد ابزارهایی برای تولید تراشه متمرکز خواهد شد.

سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری چین روی صنعت تراشه

هواوی گوشی هوشمند میت 60 پرو را با تراشه های داخلی معرفی کرد. حالا به فاصله چند روز خبر سرمایه گذاری چین در صنعت تراشه مطرح شده است. شرکت چینی هواوی ظاهراً با شرکت SMIC برای ساخت سری تازه تراشه کرین 9000 همکاری کرده بود.

به نظر می رسد فناوری 7 نانومتری سطح بالای SMIC سرعت دانلود میت 60 پرو را فراتر از آنچه در تلفن های 5G معمولی مشاهده می شود، ارائه می دهد.

معرفی میت 60 پرو با تراشه اختصاصی چین، در تضاد مستقیم با تلاش های ایالات متحده، ژاپن و هلند برای محدودکردن دسترسی به تراشه چین و محدودکردن توانایی های تولید چینی ها است. جو بایدن، رییس جمهور آمریکا فرمان اجرایی را در ماه آگوست امضا کرد که سرمایه گذاری در شرکت های چینی را که با فناوری هایی مانند نیمه هادی ها کار می کنند، محدودتر می کند. محدودیت های قبلی به صورت خاص هواوی را هدف قرار داده است و حالا با وجود همه این محدودیت ها، چینی ها مسیرهای تازه ای را طی می کنند.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1642

به "سرمایه گذاری 40 میلیاردی چین برای دستیابی به یک هدف!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 40 میلیاردی چین برای دستیابی به یک هدف!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید