ساختمان مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش سفر به هند، با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و استاندار خراسان شمالی ساختمان مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گشایش یافت.

ساختمان مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه سفر یک روزه به استان خراسان شمالی، در دانشگاه علوم پزشکی بجنورد حضور یافت و ساختمان مرکز نوآوری سلامت دانشگاه را افتتاح کرد.

سورنا ستاری، ضمن افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و بازدید از واحدهای مستقر در این مرکز، با شرکت های دانش بنیان نوآور این مرکز به گفت وگو نشست. ساختمان سلامت شامل فضای استقرار و مرکز نوآوری است. برای راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه با متراژ 1500 مترمربع، اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال هزینه شده است. در این مرکز نوآوری، 12 واحد فناور استقرار دارند.

با افتتاح و بهره برداری از این مرکز، زمینه برای توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور نوپا در حوزه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و ...، با حمایت از خلاقیت و نوآوری نیروی انسانی متخصص و صاحب ایده، فراهم می شود.

بازدید از دستاوردهای سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی

ستاری در ادامه نیز به دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد رفت و از دستاوردهای سرای نوآوری فناوری های نوین و صنایع دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.

مرکز رشد فناوری های نوین در صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد شهریور 1395 فعالیت خود را آغاز کرد اما در سال جاری توانست مجوزهای لازم را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کند.

این مرکز در زمینه های انرژی نوین، مکانیک، نانوفناوری، برق، الکترونیک، تجهیزات پزشکی و گیاهان دارویی فعالیت می کند. 40 هسته و واحد فناور و یک شرکت دانش بنیان در این مرکز پذیرش شد که از و غیر نقدی دانشگاه حمایت شده اند.

مرکز نوآوری این دانشگاه 25 محصول اولیه را به مرحله ساخت رسانده است که 5 محصول به تولید نیمه صنعتی رسیده اند.

حضور در استانداری خراسان شمالی و افتتاح مراکز نوآوری و خانه های خلاق و نوآوری استان خراسان شمالی، از دیگر برنامه های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان خراسان شمالی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1415

به "ساختمان مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید