روسیه خواهان لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه شد

به گزارش سفر به هند، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از بی اعتنایی کشورهای غربی به مسائل انسانی در نتیجه تحریم ها علیه سوریه انتقاد نموده و از اتحادیه اروپا خواست این اقدامات یکجانبه و غیرقانونی را کنار بگذارد.

روسیه خواهان لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه شد

با ما سفر کنید و با تور مسافرتی اروپا ارزان قیمت از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی گفت که اتحادیه اروپا به دنبال آمریکا فقط در حال تشدید اعمال تحریم ها علیه دولت سوریه است که در شرایط اپیدمی ویروس کرونا، تنها تإثیر مخربی بر شرایط انسانی در این کشور دارد و این اقدام باید کنار گذاشته گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

زاخارووا گفت: ما از اتحادیه اروپا می خواهیم که عاقلانه رفتار نموده و به عرصه حقوق بین المللی بازگردد. اکنون دیگر زمان آن رسیده که اتحادیه اروپا تحریم های یکجانبه و غیرقانونی علیه دمشق را به خاطر مردم سوریه که جامعه غربی آنقدر به آن توجه نشان می دهد، و همچنین به خاطر تأمین ثبات و امنیت کلی در منطقه، لغو کند.

این دیپلمات روس تأکید کرد که به رغم تمامی درخواست های جامعه بین الملل، غربی ها تا به امروز هیچ اقدامی برای از بین بردن عواقب جدی این تحریم ها که مردم سوریه را در شرایط اپیدمی کرونا با مسائل بسیاری روبرو نموده، انجام نداده ند.، واقعیت این است که در نتیجه اعمال محدودیت های کشورهای غربی، در وهله نخست مردم سوریه آسیب دیده و بحران اجتماعی و مالی در این کشور عمیق تر می گردد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ابراز تأسف کرد که اتحادیه اروپا نه تنها کمکی به برطرف مسائل و بهبود شرایط سخت انسانی در سوریه نمی کند، بلکه با تشدید تحریم ها علیه مقامات دمشق، آن را عمیق تر نموده است.

در اواسط ماه ژانویه، اتحادیه اروپا، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه را به فهرست افراد حقیقی و حقوقی که شامل محدودیت های یکجانبه هستند، اضافه نمود. در این فهرست، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و اعضای خانواده وی نیز گنجانده شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 795

به "روسیه خواهان لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خواهان لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید