برطرف بخش عمده ای از مسائل اینترنت تهران تا چند روز آینده

به گزارش سفر به هند، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: با اختصاص فرکانس مورد نظر و تجهیزات قابل توجه یکی از اپراتور ها که نصب نموده است در چند روز آینده شاهد برطرف کندی اینترنت به ویژه در تهران خواهیم بود.

برطرف بخش عمده ای از مسائل اینترنت تهران تا چند روز آینده

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عباسی شاهکوه ، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان تنظیم مقررات چه برنامه ای برای فعالان فراورینماینده صنایع مخابراتی در بحث طرح توسعه شبکه فیبر نوری دارد؟ اضافه نمود: ما برنامه ای را برای سه سال آینده اعلام نموده ایم و شرکت های فراوری نماینده بر اساس آن باید برنامه ریزی نمایند و متناسب با احتیاج، خود را به ما برسانند و این یاری می نماید که اپراتور ها هر وقت احتیاج داشتند تجهیزات مورد احتیاجشان فراوری شده باشد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این برترین یاری ما به فراوری نمایندگان این عرصه است و قطعاً منابع اقتصادی هم به وسیله اپراتور ها تأمین خواهد شد و دولت هم برای توانمند سازی آن ها منابع اقتصادی و یاری هایی در نظر گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای حمایت بیشتر از مردم که شبکه فیبر نوری را در داخل ساختمان های خود هم بکشند جه برنامه ای دارید؟ گفت: فعلا در پی ترغیب اپراتور ها هستیم که فیبر را نزدیک منازل و کسب و کار ها ببرد و قدم بعدی این است که یاری هایی داشته باشیم تا اپراتور ها بتوانند مردم را به فیبر نوری متصل نمایند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ما هم در سازمان مصوبه ای داشتیم که از اپراتور ها حمایت هایی کنیم تا آن ها هم بتوانند قیمت تمام شده شبکه فیبر نوری و مودم را یا پایین بیاورند یا قسط بندی نمایند و در بودجه سال 1401 هم یاری های دیگری در این خصوص اندیشیده شده است.

عباسی شاهکوه در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه برای برطرف کندی و دیگر اختلالات اینترنت چه برنامه ای دارید؟ گفت: در بخش تلفن همراه ما قبلا اعلام کردیم که باید منابع فرکانسی تامین گردد که خوشبختانه تامین شد و هم اکنون یکی از اپراتور ها، تجهیزات خود را به اندازه قابل توجهی در تهران نصب نموده است و امیدواریم در همین روز ها شاهد بهتر شدن شبکه اینترنت باشیم و بقیه اپراتور ها هم در پی تأمین تجهیزات هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مسائل کندی اینترنت بیشتر مربوط به چه استان هایی است؟ گفت: مسائل در جا های مختلف در بخش تلفن همراه وجود دارد، اما مشکل تهران بیشتر است چرا که ما در نصب سایت ها برای اپراتور ها در تهران بسیار مشکل داریم و یکسری اختلافات هم در این خصوص با شهرداری وجود دارد و بحث تداخلات هم مطرح است.

وی گفت: ما در موضوع کیفیت اینترنت در خارج تهران مشکل جدی نداریم، اما مسائل تهران جدی است و امیدواریم که با یاری نهاد های ذیربط این موضوع هم حل و فصل گردد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1405

به "برطرف بخش عمده ای از مسائل اینترنت تهران تا چند روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف بخش عمده ای از مسائل اینترنت تهران تا چند روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید