راه اندازی فاز دوم سامانه یکپارچه فروش بلیط الکترونیکی موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور

به گزارش سفر به هند، در فاز دوم سامانه یکپارچه فروش بلیط الکترونیکی موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، 7 اثر تاریخی فارس به این سامانه مجهز شدند.

راه اندازی فاز دوم سامانه یکپارچه فروش بلیط الکترونیکی موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور

در آیینی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هفت اثر تاریخی استان فارس به سامانه فروش بلیط الکترونیک مجهز شد.

اماکن پربازدید استان فارس اعم از تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، سعدیه، حافظیه، حمام وکیل و ارگ کریم خانی در این فاز از توسعه سامانه، مجهز به زیرساخت فروش بلیط الکترونیکی شدند.

این آثار تاریخی در زمره پربازدیدترین جاذبه های فرهنگی تاریخی استان فارس تلقی می شوند.

معاون رئیس جمهوری در این آیین بیان نمود که برای گردشگران داخلی و خارجی افزایش سطح خدمات به لحاظ کمی و کیفی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی واقع شده است و الکترونیکی کردن بلیط سایت های تاریخی نیز اقدامی در این راستا است.

مونسان در ادامه اضافه نمود:

فروش بلیط پیش از این به صورت دستی انجام می شد که علاوه بر نیروی انسانی بسیار زیاد، برای گردشگران رضایت مندی کافی ایجاد نمی کرد، خوشبختانه این حرکت با راه اندازی سامانه فروش الکترونیک در چند کاخ موزه تهران ادامه یافت و امروز شاهد بهره برداری از این سامانه در تخت جمشید هستیم.

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با راه اندازی این سامانه صحت و سلامت کار ارتقا می یابد و سطح ارائه خدمات به گردشگران نیز افزایش می یابد.

وی گفت:

با توجه به اینکه در سراسر جهان گردشگران به عنوان یادگاری بلیط اماکن و سایت های تاریخی را نگهداری می نمایند، تمهیداتی پیش بینی خواهد شد تا بلیط الکترونیکی به گونه ای باشد که امکان نگهداری آن وجود داشته باشد.

معاون رئیس جمهوری بیان داشت که راه اندازی سامانه فروش بلیط الکترونیک اقدام بسیار خوبی است و اظهار امیدواری کرد که این سامانه بزودی در سایر سایت های تاریخی کشور نیز راه اندازی گردد.

مونسان ادامه داد که برای افزایش سطح خدمات و ارتقای کیفیت استفاده از ابزارهای نوین در دستور کار سازمان میراث فرهنگی واقع شده است، کوشش می گردد با ابزارهای نرم افزاری تاریخ در اینجا بازگو گردد، چراکه برای بازگو کردن تاریخ به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی باید از حداکثر تکنولوژی استفاده گردد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد:

استفاده از گوشی های راهنما که در نوروز 97 شاهد آن بودیم، اقدام بسیار موثری بود که باعث شد به گردشگران توضیحات استاندارد ارائه گردد، بعلاوه در تخت جمشید کاری با تلفیق نور و صدا در حال اجرا است تا آنچه در گذشته در تخت جمشید اتفاق افتاده است به گردشگران نشان داده گردد.

بنا بر اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با توجه به تاکید سازمان جهانی گردشگری بر تحول دیجیتال در ارائه خدمات به عنوان شعار سال 2018 و به منظور ارتقای کیفیت و سهولت دسترسی گردشگران خارجی و داخلی به بلیط موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی، سامانه الکترونیک فروش بلیط راه اندازی شده است.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1384

به "راه اندازی فاز دوم سامانه یکپارچه فروش بلیط الکترونیکی موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی فاز دوم سامانه یکپارچه فروش بلیط الکترونیکی موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید