ساخت ویلا: معرفی باغ موزه مینیاتور در تهران

به گزارش سفر به هند، باغ موزه مینیاتور اولین بوستان زیبای تهران است که ماکت 12 اثر تاریخی کشور را در خود جای داده است و همه روزه برای بازدید عموم باز است.

ساخت ویلا: معرفی باغ موزه مینیاتور در تهران

جهت دریافت خدمات ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ موزه مینیاتور یک بوستان زیبا و تازه در تهران است که در سال 1392 بعد از دو سال کار ساخت آن به سرانجام رسید. در این بوستان خاص، مجموعه ای از آثار تاریخی کشورمان برای بازدیدنمایندگانی که فرصت سفر کردن به شهرهای مختلف کشور را ندارند در ابعاد کوچک تر ساخته شده تا مردم بتوانند آثار تاریخی ایران را یکجا مشاهده نمایند. گویی که یک گشت و گزار چند ساعته در کل کشور را می توانید در این باغ تجربه کنید.

ساخت باغ موزه مینیاتوربرای ساخت ماکت های این آثار تاریخی از پیشرفته ترین اسکن های سه بعدی دنیای استفاده شده و سپس این آثار به وسیله هنرمندان در مقیاس 1/25 به صورت مینیاتوری ساخته شده است، بعلاوه برای طراحی این بوستان از طرح باغ های قدیم ایرانی الهام گرفته شده است و در آن 12 اثر تاریخی مهم ایران که به ثبت یونسکو رسیده اند واقع شده است. این باغ در حدود 3 هکتار وسعت دارد و امکانات دیگری چون کتابخانه، محل فروش محصولات فرهنگی، مرکز مانیتورینگ و سرویس های رفاهی در آن واقع شده است.

اهمیت ساخت چنین فضایی علاوه بر زنده نگاه داشتن یاد آثار تاریخی کشور، جنبه آمورشی آن به بچه ها و نوجوانان است که می توانند با حضور در این مجموعه اطلاعات بهتری درباره تاریخ و فرهنگ ایران به دست آورند.

آثار تاریخی در باغاز جمله اماکن تاریخی که ماکت آن ها در این باغ موزه واقع شده است می توان به تخت جمشید، ارگ بم، پاسارگاد، تخت سلیمان، کلیسای ارامنه، بیستون، چغازنبیل، میدان نقشه دنیا، مقبره کوروش و چند اثر دیگر اشاره نمود. بعلاوه در ادامه فاز اجرایی این بوستان 5 اثر دیگر کاخ گلستان، گنبد کاووس، مسجد جامع گلستان نیز به این محل اضافه خواهد شد.

در ساخت این بوستان به شدت به شرایط محیط زیستی آن توجه خاصی شده است و نوع گیاهان استفاده شده در باغ به صورتی است که در 70 % از طول سال گیاهان آن سرسبز هستند. از جمله گیاهان کاشته شده در این باغ ایرانی می توان به میخک، چنار، افرای چینی، سنجد و ماگلونیا اشاره نمود که به زیبایی باغ افزوده است.

نکته جالب در قرار دادن ماکت های ساخته شده در باغ این است که سعی شده هر کدام را در موقعیت جغرافیایی اصلی خود قرار دهند. وقتی شما وارد باغ شوید خواهید دید که میدان نقشه دنیا در مرکز باغ واقع شده است و در سمت غربی آن ماکت مجموعه بی ستون به درستی با توجه به شرایط واقعی خود قرارگرفته است.

همتای مشهدیدر شهر مشهد نیز چنین باغ مینیاتوری وجود دارد که اثار تاریخی ایران را در مساحتی در حدود 8 هکتار قرار داده اند.

چطور به باغ موزه مینیاتور برویم؟این بوستان زیبا واقع در شرق تهران است و برترین راه رسیدن به آن استفاده از مترو است. شما باید از این روش به خط 2 مترو تهران رفته در ایستگاه گلبرگ از قطار پیاده شوید، سپس به خیابان نظام آباد رفته سپس به گلبرگ و بعد از آن به بوستان تمدن رفته و وارد باغ مینیاتور شوید. بعلاوه شما می توانید با استفاده از خط 5 اتوبوس های تندرو نیز خود را به میدان رسالت رسیده و با کمی پیاده روی به بوستان برسید. بعلاوه در نظر داشته باشید که هزینه ورود هر توریست 2000 تومان است.

آدرس: خیابان جانبازان غربی- نبش اتوبان امام علی

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1225

به "ساخت ویلا: معرفی باغ موزه مینیاتور در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت ویلا: معرفی باغ موزه مینیاتور در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید