درخواست وکیل بن سلمان از دادگاه آمریکا برای رد شکایت الجبری

به گزارش سفر به هند، وکیل ولیعهد عربستان سعودی در پرونده سعد الجبری از دادگاه فدرال آمریکا خواست که شکایت از این مقام سعودی در این پرونده را رد کند.

درخواست وکیل بن سلمان از دادگاه آمریکا برای رد شکایت الجبری

وبگاه بیزنس اینسایدر آمریکا اعلام نمود که مایکل کیلوگ، وکیل محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در پرونده شکایت سعد الجبری، افسر سابق سازمان اطلاعات این کشور در نامه ای به دادگاه فدرال آمریکا اعلام نموده که این مقام سعودی از مصونیت ویژه سران کشورها برخوردار است و دادگاه فدرال آمریکا نمی تواند او را محاکمه کند.

وکیل بن سلمان در این نامه نوشته که ایرادهای وارده در این شکایت بسیار بدیهی و روشن است. این شکایت مربوط به کوشش برای کشتن سعد الجبری در کانادا توسط عربستان است که تا به امروز هیچ یک از ادعاها در این زمینه ثابت نشده است.

همچنین در این نامه آمده است: صرف نظر از ادبیات موجود در شکایت، این شکواییه هیچ اساس قانونی نداشته و این پرونده هیچ جایی در دادگاه فدرال ندارد.

مایکل کیلوگ در ادامه از دادگاه فدرال آمریکا خواست که شکایت الجبری را رد و بایگانی کند.

وکیل بن سلمان همچنین شکایت الجبری را غرق در اوهام خواند.

الجبری پیشتر از ولیعهد عربستان به دستگاه قضایی آمریکا شکایت و وی را به تشکیل تیمی برای قتلش در شهر بوستون آمریکا در سال 2017 و به کارگیری جاسوسان مخفی در آمریکا برای تعقیب وی متهم کرد.

براساس این شکایت، دو هفته بعد از ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی محمد بن سلمان تیمی را برای ترور الجبری در کانادا بعد از شکست کوشش های قبلی اش اعزام کرد. همچنین محمد بن سلمان از الجبری خواسته بود ظرف 24 ساعت به عربستان بازگردد وگرنه کشته خواهد شد.

پیشتر دادگاه فدرال در واشنگتن دستور احضار قضایی محمد بن سلمان درباره پرونده کوشش برای ترور الجبری را صادر نموده بود.

الجبری پیش از این مشاور محمد بن نایف، ولیعهد سابق و برکنار شده عربستان بود و به عنوان هماهنگ کننده اصلی عربستان با دستگاه های اطلاعاتی غرب فعالیت می کرد.

چهار دهه کار اجباری الجبری در وزارت کشور عربستان باعث شده است که وی نسبت به بسیاری از موضوعات حساس در داخل و خارج از این کشور آگاه باشد و او می داند که اسرار پادشاهی عربستان کجا دفن شده است.

علی رغم اینکه الجبری هیچ گاه علناً منتقد محمد بن سلمان نبوده است اما مشکل بن سلمان با او به این دلیل است که وی پیشتر هم پیمان محمد بن نایف، رقیب اصلی بن سلمان بوده است.

سعد الجبری در سال 2017 پیش از آنکه محمد بن نایف تحت اقامت اجباری قرار بگیرد و محمد بن سلمان جانشین او گردد، از عربستان به آلمان فرار کرد.

او پس از یک اقامت کوتاه در آلمان٬ تابستان 2017 به آمریکا رفت اما به این دلیل که در سایه ریاست جمهوری دونالد ترامپ در این کشور احساس امنیت نمی کرد، نوامبر همان سال به کانادا فرار کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 726

به "درخواست وکیل بن سلمان از دادگاه آمریکا برای رد شکایت الجبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست وکیل بن سلمان از دادگاه آمریکا برای رد شکایت الجبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید