خرمشهر رتبه نامناسبی در دریافت تسهیلات کرونایی دارد

به گزارش سفر به هند، محمد حیدری گفت: خرمشهر هم از نظر ثبت نام و هم از نظر دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا در رتبه های آخر قرار گرفته است.

خرمشهر رتبه نامناسبی در دریافت تسهیلات کرونایی دارد

به گزارش خبرنگار از ،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در نشست شورای اشتغال خرمشهر، گفت: بین 26 تا 27 شهرستان استان خوزستان، خرمشهر جزو شهرستانی است که هم از لحاظ ثبت نامه و هم از نظر میزان پرداختی ضعیف است.

او به اختصاص سه هزار میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت ناشی از کرونا به استان خوزستان اشاره نمود و اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل بخشنامه دولت مبنی بر جبران خسارت های ناشی از بیماری کرونا، برای استان خوزستان به تنهایی سه هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که این رقم می تواند بخشی از خسارت های استان خوزستان را جبران کند.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه بسیاری از شهرستان های استان همچون اهواز و شهرستان های شمالی استان به خوبی از این فرصت استفاده نموده اند، گفت: خرمشهر با وجود اینکه شهرستان مرزی است و بافت خدمات عمومی و کسبه آن شنماینده است و باید به آن بیشترین توجه بگردد بهره ناچیری از این فرصت برده است.

او با بیان اینکه این امر می تواند ناشی از نبود اطلاع رسانی و مسئله سامانه کارا باشد به مسائل استفاده از سامانه کارا اشاره نمود و اضافه کرد: سامانه کارا بر خلاف نامش بسیار نا کارا است و وزارت تعاون باید پیش از فعال سازی این سامانه زیرساخت های لازم همچون پهنای باند و موارد سخت افزاری را فراهم می کرد تا مردم در زمان استفاده از این سامانه با مسائل بسیار روبرو نشوند.

حیدری بر لزوم استفاده کسب و کار های متضرر از کرونا از تمام تسهیلات قید شده در بخشنامه ابلاغی اعم از تسهیلات مالیاتی و بیمه ای تاکید نمود و گفت: در این بخشنامه پنج بخش تسهیلات حمایت مالیاتی، بیمه ای، بانکی تعریف شده است که در بخش مالتی تسهیلات بانکی تنها یک بخش است و بحث چک و برگشت چک نیز در آن دیده شده است.

او اضافه کرد: کسبه می توانند از امور مالیاتی بهره مند شوند و اگر قرار است امهال یا تمدید به خسارت دیدگان تعلق گیرد کسبه خرمشهری نیز از این فرصت استفاده نمایند. همچنین شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی هر کدام وظایف و تکالیفی دارند که باید حمایت های خود را از کسبه داشته باشند.

فرماندار خرمشهر با یادآور شدن اینکه تنها گروه های شغلی 2، 3، 4 می توانند از مزایای این بخشنامه استفاده نمایند، از محرومیت اصناف متخلف از این فرصت اطلاع داد و اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با کرونا، بعضی اصناف که شمار آن ها کم نیز نبوده با شکستن خودسرانه پملپ و دیگر اقدامات کارشکنی کردند که مصداق قانون شکنی است و نباید از این تسهیلات بهرمند شوند.

حیدری معاون جدید برنامه ریزی خود را مسئول رسیدگی به این موضوع کرد و گفت: باید تکلیف 385 پرونده دریافت تسهیلات ظرف 10 روز آینده روشن و تمام بنده های بخشنامه اجرا گردد که مسئولیت اجرایی این امر بر عهده معاون برنامه ریزی فرمانداری خرمشهر است.

هاشم خنفری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر برای آسیب دیده خرمشهر در این نشست گفت: تا دیروز 385 نفر برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند که میزان پرداختی 187 و حدود 25 درصد بوده است

او ادامه داد: این آمار در مقایسه با نشست 14 دی که پرداخت تسهیلات به 173 نفر بوده رشدی نداشته است، و ظرف سه ماه گذشته تنها 15 تا 16 نفر به نفرات پیشین اضافه شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر به رتبه پایین خرمشهر از نظر استفاده از تسهیلات کرونایی اشاره نمود و گفت: با توجه به آمار موجود، خرمشهر هم از لحاظ ثبت نام متقاضی و هم دریافت تسهیلات در رتبه یکی مانده به آخر قرار گرفته است که می طلبد دستگاه های اجرایی موضوع را به تفکیک آنالیز کند.

او بر ضرورت ورود دستگاه های اجرایی برای پرداخت تسهیلات کرونایی تاکید نمود و گفت: دستگاه های اجرایی باید اطلاعات جامعی از نوع فعالیت گروه های زیر مجموعه خود داشته باشند و موارد را تک به تک آنالیز نمایند و اگر بعضی متقاضیان منصرف شدند دستگاه ها باید به بانک ها اطلاع داده تا در صورت انصراف از لیست متقاضیان حذف شده و جز آمار حسوب نشوند.

رئیس اتاق اصناف خرمشهر نیز در این نشست بی اطلاعی خود را تمدید مهلت دریافت تسهیلات کرونایی گفت و گفت: روز گذشته مبلغ در نظر گرفته شده برای تسهیلات برای ثبت نام متقاضیان تعیین شد و پیش از این اتاق اصناف از این موضوع بی اطلاع بود.

او اضافه کرد: بانک ها با اطلاع از تخصیص وام باید اتاق اصناف را در جریان قرار می دادند تا نسبت به اطلاع رسانی بهتر به کسبه اقدام کند.

رئیس اتاق اصناف خرمشهر همچنین با تاکید بر مسائل ثبت نام در سامانه کارا از اداره تعاون خواست به طور مستقیم برای ثبت نام ها متقاضیان دریافت تسهیلات کرونایی ورود کند و گفت: با توجه به تخصص و مسائل موجود در سامانه کارا که منجر به بی سرانجامی کوشش ها برای ثبت نام می گردد، بهتر است اداره تعاون خود نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه ورود کند و اتاق اصناف نیز حاضر به ارائه هر گونه کمکی در این راستا است.

ه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 960

به "خرمشهر رتبه نامناسبی در دریافت تسهیلات کرونایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرمشهر رتبه نامناسبی در دریافت تسهیلات کرونایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید