خبرنگاران سه واکسن انسانی تا انتها سال جاری فراوری می گردد

به گزارش سفر به هند، تهران- خبرنگاران- دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از رونمایی سه واکسـن انسـانی تا سرانجام سال جاری در کشور اطلاع داد و گفت: این واکسن های تولیدی، ارزبـری بالایـی داشته و با قیمت های هنگفت خریداری می شوند.

خبرنگاران سه واکسن انسانی تا انتها سال جاری فراوری می گردد

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی اضافه کرد: یکی از نقاط عطف علمی کشور در طی این سال ها، پیشرفت های دارویی و واکسن است که به همت متخصصان و نخبگان کشور فراوری شده و این اتفاق، ایران را به یکی از کشورهای بی نظیر در منطقه و پیشرو در دنیا بدل نموده است.

وی با بیان این که این جهت هم با فراوری واکسن انسانی جدید تا سرانجام سال جاری ادامه می یابد، اظهارداشت: بنا داریم تا سرانجام سال جاری سه واکسن جدید انسانی را به فهرست واکسن های فراوریی داخلی اضافه کنیم، واکسن هایی که به دلیل ارزبری بالا تاکنـون بخـش دولتـی پیروز به تولیـد آنها نشده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام نمود: تا به امروز 6 شـتاب دهنده در حـوزه واکسـن در کشور ایجاد شده است تا فرایند پیشرفت فناوری های مرتبط با این حوزه شتاب بیشتری گیرد، محصولی کاربردی در کشور که تنها با یاری نیروهای جوان ایرانی تامین می گردد.

قانعی یادآور شد: ایران در حال حاضر رتبه نخست تولیـد محصـولات زیست فنـاوری و واکسن را در غـرب آسـیا به دست آورده و در میان پنج کشـور نخست تولیـدکننده محصولات زیسـت فنـاوری در آسیا ایستاده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 653

به "خبرنگاران سه واکسن انسانی تا انتها سال جاری فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه واکسن انسانی تا انتها سال جاری فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید