خانه تکانی غیرمنتظره فدراسیون فوتبال ترکیه در کمیته داوران، چاکر و 12 داور دیگر کنار گذاشته شدند!

به گزارش سفر به هند، فدراسیون فوتبال ترکیه در تصمیمی غیرمنتظره سرشناس ترین داور این کشور را از لیست داوران سوپرلیگ ترکیه کنار گذاشت.

خانه تکانی غیرمنتظره فدراسیون فوتبال ترکیه در کمیته داوران، چاکر و 12 داور دیگر کنار گذاشته شدند!

به گزارش خبرنگاران، فدراسیون فوتبال ترکیه تصمیم به یک خانه تکانی غیرمنتظره در کادر داوران این کشور گرفت و به همین دلیل با 13 تن از داورانی که تا الان بازی های سوپرلیگ ترکیه را سوت می زدند، قطع همکاری کرد.

یکی از این داوران و سرشناس ترین آنها جونیت چاکر است که در سال های اخیر همیشه از سوی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) برای قضاوت بازی های اروپایی نیز انتخاب می شد.

علت این تصمیم ترکیه ای ها هم تغییر یک سری معیارها، از جمله محدودیت های سنی و شکایاتی است که از سوی باشگاه های سوپرلیگ ترکیه در سال های اخیر نسبت به عملکرد این داوران انجام شده است.

جونیت چاکر، علی پالابیک، عبدالقادر بیتیگن، فیرات آیدینوس، بهاءالدین شیمشک، بوراک شکر، سوات ارسلان بوا، حسین گوچک، مرت گوزنگ، توگای کان نومان اوغلو، آلپر اولوسوی و هالیس اوزکایا 12 داوری هستند که دیگر نمی توانند در سوپرلیگ ترکیه سوت بزنند، ضمن اینکه اوزگور یانکایا هم تنها نمی تواند به عنوان یاری داور ویدئویی فعالیت داشته باشد.

در همین حال نشریه سوزجوی ترکیه به نقل از دنیز آتش بیتنل، یکی از داوران سابق فوتبال ترکیه نوشته است که جونیت چاکر با فدراسیون فوتبال عربستان سعودی به توافق رسیده و انتظار می رود که به زودی به لیست داوران این کشور اضافه گردد. ضمن اینکه او با وجود حذف شدن از لیست داوران کشورش، جزو داورانی خواهد بود که فیفا برای قضاوت بازی های جام جهانی 2022 انتخاب خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1380

به "خانه تکانی غیرمنتظره فدراسیون فوتبال ترکیه در کمیته داوران، چاکر و 12 داور دیگر کنار گذاشته شدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تکانی غیرمنتظره فدراسیون فوتبال ترکیه در کمیته داوران، چاکر و 12 داور دیگر کنار گذاشته شدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید