تولیدکنندگان تخم مرغ موظف به رعایت قیمت مصوب هستند

به گزارش سفر به هند، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تولیدنمایندگان تخم مرغ و تشکل های صنفی مرتبط موظف به رعایت قیمت مصوب تخم مرغ هستند و از گران فروشی این ماده غذایی اجتناب نمایند.

تولیدکنندگان تخم مرغ موظف به رعایت قیمت مصوب هستند

علی غفوری مقدم در حاشیه کارگروه تنظیم بازار در محل استانداری اظهار کرد: ضروری است تخم مرغ با قیمت مصوب هر کیلوگرم 169 هزار ریال از سوی تولیدنمایندگان تامین و وارد بازار گردد.

وی افزود: بر این اساس تا زمانی که قیمت تازه تخم مرغ از طریق نهادهای مرتبط با این موضوع اعلام نگردد، تولیدنمایندگان ملزم به رعایت قیمت مصوب هستند و باید به سرعت تخم مرغ را وارد کل شبکه عرضه نمایند، دیگر شبکه خاص و محدودی برای تخم مرغ وجود ندارد و با متخلفان از رعایت قیمت مصوب این کالا برخورد قانونی می گردد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص نانوایی ها هم گفت: پس از تغییر قیمت مصوب نان، شرایط نانوایی ها در استان به ویژه در مشهد بهتر شده است اما اقدامات نظارتی در خصوص رعایت قیمت و اجتناب از عرضه خارج از شبکه آرد، تداوم دارد به ویژه برای نانوایی هایی که با نام نانوایی آزاد و تازه قصد فعالیت دارند، باید سریعا نسبت به معین تکلیف آن ها اقدام گردد.

غفوری مقدم خاطر نشان کرد: از آنجا که اتحادیه نانوایان بر اساس رای دیوان عدالت اداری می تواند برای عده ای از متقاضیان راه اندازی نانوایی، پروانه کسب صادر کند، مقرر شد این موضوع بررسی شده و مکاتبات لازم با دستگاه های اجرایی مرتبط انجام گیرد تا ابهامات در ارتباط با نحوه فعالیت واحدهای تازه، نحوه تامین آرد و قیمت نان هر چه سریعتر رفع گردد زیرا این مساله باعث بروز تخلف و خروج آرد از شبکه نانوایی یارانه ای و نیمه یارانه ای می گردد.

وی گفت: موضوع دیگر مطرح شده در نشست کارگروه تنظیم بازار، ضرورت نظارت بر شهریه مدارس و قیمت گذاری نوشت افزار و البسه دانش آموزی بود که مقرر شد این موضوع در نشست بعدی کارگروه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان مورد بررسی قرار گیرد، با این حال بازرسی و نظارت ویژه از طریق سازمان صمت، اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان نوشت افزار بر این اقلام از سر گرفته و تشدید می گردد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی شرح داد: بعضا دیده شده است که بین قیمت فروش کالا از سوی عاملان فروش و قیمت معین شده برای مصرف نماینده فاصله وجود دارد که این به نحوه نرخ گذاری واحدهای تولیدی بر روی محصولاتشان باز می گردد.

غفوری مقدم افزود: در نشست کارگروه تنظیم بازار استان مقرر شد کمیته کارشناسی متشکل از نمایندگان برخی دستگاه های اجرایی، نرخ گذاری محصولات کارخانه ها را مورد بررسی قرار داده و مکاتبه ای با انجمن کارخانجات مواد غذایی و سایر انجمن های مرتبط انجام دهند تا بر رعایت دستورالعمل نرخ گذاری در واحدهای صنعتی و اعمال سودهای قانونی در واحدهای صنفی تاکید گردد.

وی گفت: البته کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی بر اولویت قرار دادن بررسی این موضوع و بهره گیری از تشکل های بخش تولید و شبکه توزیع برای ساماندهی به این شرایط تاکید داشت.

سخنگوی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: خوشبختانه با گزارشی که مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در این نشست ارائه دادند، شرایط خرید و ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان فرایند مطلوبی دارد و ذخایر گندم، شکر و برنج هم مطلوب است.

غفوری مقدم افزود: هم اینک شکر تولیدی کارخانه های داخل خراسان رضوی به تدریج در حال ورود به بازار است و شرایط مناسب تری برای این کالا در روزهای آینده به وجود خواهد آمد.

وی در خصوص کنترل قیمت حبوبات در بازار گفت: کارگروه تنظیم بازار استان مصوب کرد که از ظرفیت بخش خصوصی و سازمان تعاون روستایی برای عرضه حبوبات به قیمت مناسب در بازار بهره گرفته گردد به نحوی که سازمان تعاون روستایی اقلامی را از محل حبوبات داخلی تامین و وارد بازار کند، از ظرفیت واردنمایندگان هم برای تامین عدس و برخی اقلام دیگر حبوبات به منظور تامین نیاز بازار و تعدیل قیمت ها بهره گرفته گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، سخنگوی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: در این نشست بر تداوم اجرای طرح تشدید نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی تا تثبیت قیمت ها در بازار تاکید شد که از 2 هفته قبل با دستور استاندار در استان آغاز شده بود و دستاوردهای خوبی در برخورد با تخلفات از جمله تعطیلی واحدها و نصب پرده بر سردر آن ها داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1163

به "تولیدکنندگان تخم مرغ موظف به رعایت قیمت مصوب هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدکنندگان تخم مرغ موظف به رعایت قیمت مصوب هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید