تحریم های آمریکا علیه کشتی رانی ایران

به گزارش سفر به هند، فارس نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا فهرست به روزشده ای از تحریم های مرتبط با خطوط کشتی رانی ایران منتشر نموده است.

تحریم های آمریکا علیه کشتی رانی ایران

نام بیش از 100 نفتکش، کشتی باری و مسافری متعلق یا مرتبط با خطوط کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران در این فهرست در وب سایت دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) قرار گرفته است.

وزارت خزانه داری آمریکا گفته تغییراتی را در فهرست SDN (فهرست افراد ویژه معین شده و بلوک شده) اعمال نموده و آن را به روزرسانی نموده است.

وزارت خزانه داری آمریکا برای این کشتی ها از سه برچسب ایران [IRAN]، مقررات تحریم های مربوط به اشاعه سلاح های کشتار جمعی [NPWMD] و مقررات تحریم اقتصادی ایران [IFSR] استفاده نموده است.

برای بعضی از این نفتکش ها علاوه بر ارتباط با خطوط کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران بهانه های دیگری هم ذکر شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا هنوز بیانیه ای برای شرح درباره این فهرست منتشر ننموده است. اخبار تکمیلی به محض دریافت اعلام خواهد شد.

روز آدینه خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی گزارش داده بود دولت آمریکا به دنبال تحریم دست کم 40 نفتکش خارجی به بهانه تجارت با ونزوئلا است.

این منابع حمل و نقل دریایی که با خبرگزاری رویترز گفت وگو می کردند گفتند که تحریم های احتاقتصادی علیه نفتکش های مختلف به زودی اعمال خواهد شد.

این خبر پس از آن اعلام شد که پنج نفتکش ایران، بی توجه به قوانین تحریم های یکجانبه آمریکا برای تحویل سوخت به ونزوئلا وارد آب های این کشور شدند.

چند هفته پیش، پنج نفتکش فاکسون، فورچون،پتونیا، فارست و کلاول از تنگه جبل الطارق به مقصد آمریکای لاتین عبور کردند و به سمت ونزوئلا حرکت کردند.

آمریکا این اقدام را نقض قوانین تحریم های یکجانبه خود علیه ایران و ونزوئلا می داند و گفته در حال آنالیز گزینه های خود برای پاسخ به آن است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 402

به "تحریم های آمریکا علیه کشتی رانی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های آمریکا علیه کشتی رانی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید