بهترین مسیرهای پیاده روی کانادا: Stawamus Chief Trail

به گزارش سفر به هند، Strawamus Chief Trail که به The Chief معروفیت دارد یکی از محبوب ترین مسیرهای پیاده روی اطراف ونکوور است. دیواره گرانیتی The Chief با 702 متر ارتفاع یکی از بلندترین ها و تماشایی ترین دیواره های آمریکای شمالی بوده که بعنوان نماد Squamish شناخته می شود.

بهترین مسیرهای پیاده روی کانادا: Stawamus Chief Trail

نزدیک بودن این منطقه به ونکوور باعث شده تا در تمام روزهای سال بسکمک برای پیاده روی و لذت بردن از منظره ها اطراف به آن جا بروند. بنابراین در روزهای آفتابی بهار و تابستان باید انتظار جمعیت زیاد طبیعت دوستان در منطقه را داشته باشید.

میانگین شیب جهت 25 درصد بوده که نویدبخش پیاده روی نفسگیر را می دهد. از طرفی داشتن کفش مناسب، مخصوصا هنگام بارندگی و در جهت فرود، برای عبور از سطح لغزنده سنگ ها ضروری است.

ارتفاعات Stawamus Chief دارای سه قله بوده که هرکدام منظره ها چشم نواز و منحصربفردی دارند.

در ادامه به بررسی بیشتر این جهت پیاده روی محبوب می پردازیم.

چگونه خود را به Stawamus Chief Trail برسانیم؟

جهت The Chief در بزرگراه 99 و درست در جنوب Squamish و شمال Shannon Falls واقع شده است. برای رسیدن به ابتدای جهت باید در Shannon Falls یا پارک استانی Stawamus Chief از بزرگراه 99 خارج شوید. هرچند جهت پیاده روی رسما از محوطه Chief Campground آغاز می شود اما می توان در زمانی کوتاه از پارکینگ Shannon Falls و Sea to Sky Gondola نیز وارد آن شد.

پیمایش Stawamus Chief Trail

جهت پیاده روی از یک پارکینگ در حاشیه بزرگراه Sea to Sky در نزدیکی Squamish آغاز می شود. توجه داشته باشید که ظرفیت پارکینگ در روزهای آفتابی خیلی زود پر خواهد شد و باید در ساعات اولیه روز خود را به آنجا برسانید.

در ادامه جهت از محوطه کمپینگ Stawamus Chief عبور می کند. در این اردوگاه تعدادی سرویس بهداشتی و یک محل پیکنیک قرار داشته و برای چادر زدن کاملا ایده آل است.

در ابتدا جهت با راه دسترسی به Olesen Creek تلاقی دارد. جهت بخوبی علامت گذاری شده و آن را گم نخواهید کرد و بتدریج با افزایش شیب باید از روی سنگ ها حرکت کنید.

با پیمودن چند صد متر به آبشاری زیبا در Olesen Creek می رسید. در ادامه به یک دو راهی خواهید رسید که سمت راست به سمت جهت Sea to Summit رفته و شما باید جهت سمت چپ را پیش بگیرید. کمی بعد باز هم به یک دوراهی می رسید که سمت راست به قله دوم و سمت چپ به قله اول ختم می شود، وارد جهت سمت چپ شوید.

جهت پرشیب بی رحمانه ادامه پیدا می کند و پس از عبور از تعدادی نرده بان و زنجیر به بخش سنگی می رسید. پایان با رسیدن به دیواره ای سنگی بنام Lookout Rock، فرصتی مناسب برای استراحت و عکاسی پیدا خواهید کرد.

ادامه جهت تا قله اول نیز پرشیب دنبال شده و باید از یک نردبان و یک زنجیر برای بالا رفتن کمک بگیرید. همین موضوع باعث می شود تا در روزهای شلوغ ترافیک زیادی ایجاد شود. داشتن کفش مناسب در این قسمت ضروریست زیرا عبور و مرور باعث شده سطح سنگ ها لغزنده شود.

پس از رسیدن به قله منظره ها تماشایی به Howe Sound، Squmish و قله های دوم و سوم در مقابل شما ظاهر می شود. بسیار از اینجا به سمت پارکینگ باز می گردند اما برای تکمیل ماجراجویی و لذت بردن از منظرههای بهتر باید به قله های دوم و سوم هم صعود کرد.

جهت دسترسی به قله دوم از حدود 150 متر پایین تر آغاز می شود. در ابتدا وارد بخشی جنگلی خواهید شد و پس از مدتی کوتاه به تعدادی زنجیر و نردبان می رسید. از آنجایی که جهت فرود و صعود یکسان است در روزهای شلوغ باید به نوبت از این بخش عبور کرد.

پس از رسیدن به بخش سنگی در زمانی کوتاه به قله دوم می رسید. ارتفاع این قله قدری از قله اول بیشتر بوده و منظره ها آن از دو قله دیگر زیباتر است.

پس از استراحتی کوتاه و گرفتن عکس می توان حرکت به سمت قله سوم را که در فاصله ای نچندان دور واقع شده است آغاز کرد. کافیست بر روی تیغه و در جهت علامت گذاری شده پیش بروید. این جهت پیش از رسیدن به قله سوم وارد در ه ای بنام The Saddle شده و سپس با صعودی کودتاه به قله می رسید.

بر روی قله سوم منظره بهتری به شمال Garibaldi و Slhanay Peak خواهید داشت و می توان Sky Pilot را نیز دید.

برای فرود می توان همان جهت صعود را پیموده یا از The Sattle وارد جهتی دیگر شوید که با فاکتور گرفتن از قله دوم راه شما را کوتاه تر می کند. جهت بازگشت بخاطر شیب زیاد نفسگیر بوده و باید با احتیاط آن را طی کرد. بنابراین سرعت خود را کنترل کرده و جلوی وارد آمدن فشار به زانوها و بروز حادثه را بگیرید.

صعود به Stawamus Chief در تمام طول سال امکان پذیر است اما وجود برف و یخ در فصل زمستان آن را بسیار لغزنده می کند. بنابراین اگر بدنبال دردسر نیستید و از ازدحام فراری نیستید یک روز آفتابی را انتخاب کنید. بعلاوه منظره ها روز صاف و آفتابی بسیار زیباتر هستند.

نکته های مهم

  • پیش از برنامه ریزی حتما از باز بودن جهتها مطمئن شوید.
  • اگر مشکل زانو دارید حتما از باتوم استفاده کنید.
  • کفش کوهنوردی ساقدار با زیره مناسب بپوشید.
  • پیش از ساعت 8 صبح به پارکینگ برسید تا کمتر در ترافیک جهت بمانید.
  • هیچگونه اثری از خود در طبیعت بجای نگذارید.
  • حتما اسپری خرس همراه خود ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرس ها اینجا را بخوانید.
  • همراه داشتن سگ با قلاده در منطقه مجاز است؛ با اینحال پیمایش آن برای سگ ها آسان نیست.

Stawamus Chief Trail

Stawamus Chief Park - BC

قله اول: 3.5 کیلومتر/ 2 ساعت/ 535 متر

قله دوم: 3.2 کیلومتر/ 1.5 ساعت/ 580 متر

قله سوم: 4.8 کیلومتر/ 2.5 کیلومتر/ 625 متر

ارتفاع قله اول: 610 متر/ ارتفاع قله دوم: 655 متر/ ارتفاع قله سوم: 702 متر

زمان تقریبی پیمایش: 3 تا 5 ساعت

نوع جهت: رفت وبرگشت/ لوپ

ارتفاع صعود: 772 متر

فاصله از ونکوور (با اتومبیل): 1 ساعت

منبع: پیکوبینو
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1473

به "بهترین مسیرهای پیاده روی کانادا: Stawamus Chief Trail" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مسیرهای پیاده روی کانادا: Stawamus Chief Trail"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید