باقرزاده: دسترسی به آموزش از نگرانی های جهانی در کرونا است

به گزارش سفر به هند، تهران (پانا) - رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها اظهار کرد دسترسی به آموزش و کیفیت آموزش از نگرانی های جهانی در دوران کرونا است.

باقرزاده: دسترسی به آموزش از نگرانی های جهانی در کرونا است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی باقرزاده با اشاره به اینکه موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین المللی دچار فراز و فرودهایی شده است، اظهار کرد: مطالعات بین المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام گرفته است و این آمارها باید در دوران پسا کرونا مورد آنالیز و ارزیابی قرار گیرد و کاستی ها این دوران پس از کرونا جبران گردد.

وی ادامه داد: در سطح بین المللی مطالعات مستمری صورت گرفته است و یک مطالعه موردی که بین دانش آموزان پایه های سوم تا هفتم و در بین بیش از 5میلیون دانش آموز با رویکر آینده نگرانه نشان می دهد؛ 32تا 37درصد افت کیفی در درس علوم و 50تا 63درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش بینی شده است. بعلاوه با شبیه سازی داده های 157کشور دنیا نشان می دهد، آموزش در کنار معیشت، بین 3دهم تا 9دهم باعث افت کیفی شده است. بعلاوه طولانی شدن تعطیلی مدارس می تواند باعث کاهش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس می گردد و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری های قبلی هم خواهیم داشت.

باقرزاده با اشاره به دستورهای جلسات امروز و فردا، اظهار کرد: آنالیز شرایط موجود و برنامه ریزی برای آینده از دستورات این جلسه است تا سال تحصیلی آینده در زمان مناسب و با کیفیت بالا شروع گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1070

به "باقرزاده: دسترسی به آموزش از نگرانی های جهانی در کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقرزاده: دسترسی به آموزش از نگرانی های جهانی در کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید