بازسازی پارکینگ

به گزارش سفر به هند، نوسازی پارکینگ

اگر برای رفت و آمد به مکان های مختلف، خرید، دید و بازدید، رفتن به سرکار و دانشگاه و … از اتوموبیل و وسایل نقلیه استفاده می کنید، حتما متوجه شده اید که چقدر شناختن یک پارکینگ عظیم با ظرفیت بالا، می تواند در خیابان های شلوغ که جایی برای پارک کردن، وجود ندارد به کارتان بیاید.

بازسازی پارکینگ

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

اما تصور کنید که با چند بار دور زدن پارکینگی را پیدا نموده اید که علاوه بر این که ظرفیت کافی ندارد، راستا ورود و خروجش هم بسیار خراب و پر از شکستگی و چاله های کوچ و عظیم شد و شما به سختی می توانید ماشین را کنترل کنید تا هم بتوانید خارج شوید و هم آسیبی به اتوموبیلتان وارد نگردد.

بنابراین پارکینگ ها، که امروزه در بیشتر مجتمع های عظیم، شرکت ها، پاساژها و مراکز خرید ساخته می شوند، از چه اهمیت بالایی برخوردارند و در صورت کمی بی دقتی در ساخت و ساز پارکینگ چقدر خسارت های جبران ناپذیر اقتصادی و یا حتی جانی ممکن است رخ دهد.

با توضیحات داده شده، اگر پارکینگتان دچار نقص فنی شده است، سیم کشی نادرستی دارد، نشتی دیوارها، کفپوش و سرامیک های شکسته و قدیمی در آنجا وجود دارد، همه و همه مربوط به عملیات نوسازی پارکینگ می گردد و در صورت عدم توجه خساراتی را به دنبال خواهد داشت.

سوالات مربوط به بازسازی پارکینگ

1بهتر است بازسازی پارکینگ در مناطق خلوت و عظیم انجام گردد یا در مناطق شلوغ و پر رفت و آمد؟

با توجه به این که مراکز شهرها، به ویژه شهر های عظیم از تعداد نفرات بیشتری برای سکونت و کار و زندگی برخوردار است، وجود یک پارکینگ عظیم و در دسترس خیلی بیشتر می تواند متقاضیان بیشتری را جذب خود کند تا مناطقی که به راحتی می توان در خیابان ها و کوچه های اطراف، محلی برای پارک پیدا کرد.

2

استفاده از درب اتوماتیک برای پارکینگ ساختمان ها از نظر امنیت بهتر است؟

با توجه به فصول سرد زمستان، رفت و آمد مکرر افراد به داخل پارکینگ استفاده از درب اتوماتیک برای پارکینگ ها از نکات مثبت و ضروری به شمار می رود و در صورت مراقبت، نگهداری صحیح از آن می تواند سال ها به خوبی در پارکینگ شما کار کند.

3

آیا بازسازی کف پارکینگ باید جدی گرفته گردد؟

تصور کنید در یک سال چه تعداد اتوموبیل وارد پارکینگ می گردد و گرما و سرما و حرکت چرخ ها بر روی کف پارکینگ چه میزان فشاری را به آن وارد می نماید و و ممکن است در طولانی مدت ترک و یا حتی شکاف هایی در زمین ایجاد گردد. پس به صورت هر چند وقت یکبار باید کف پارکینگ ها بازسازی گردد.

نوسازی پاریکنگ

بازسازی پارکینگ

موقعیتی که پارکینگ خود را در آن جا می خواهید تاسیس کنید نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بهتر است مکان ها و مجتمع ها و یا حتی بهترین موقعیت از نظر دسترسی را برای ساخت و بازسازی پارکینگ خود انتخاب کنید.

اگر ساختمان به طور کلی دچار نقص و ایرادات فنی است، در ابتدا باید اقدام به بازسازی ساختمان کنید و سپس برای نوسازی یا عملیات ساخت پارکینگ اقدام کنید.

پارکینگ ها معمولا در طبقات زیرین ساختمان ها ساخته می شوند و احتیاج به یک سری ستون دارند که بتواند وزن دیوارها و سقف ها و طبقات بالاتر را به خوبی کنترل و حفظ نمایند. با توجه به کارایی و ابعاد ساختمان، بعضی از پارکینگ ها دارای چند طبقه مختلف هستند که در صورت پر شدن طبقات بالاتر، افراد را به طبقات زیرین برای پارک ماشین راهنمایی می نمایند.

به همین علت باید راه های خروجی را مدام تعمیر و بازسازی کرد، تا مشکل جدی در عبور افراد پیش نیاید. به طور معمول هر طبقه را به بخش های مختلف جهت پارک اتوموبیل ها تقسیم بندی می نمایند، تا هر شخص بتواند در صندلی مخصوص خود پارک کند.

بازسازی پارکینگ

نورپردازی در پارکینگ

شما اغلب با ورود در پارکینگ، متوجه می شوید که میزان نور و روشنایی طبقات پارکینگ نسبت به سایر طبقات مجتمع و ساختمان، کمتر است و فضا تاریک تر به نظر می رسد. این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و از نظر اصولی و ایمنی معمولا نور پردازی پارکینگ ها نسبت به طبقات دیگر کمتر است.

علت بازسازی کف پارکینگ

ممکن است کف پارکینگات بنا به دلایل متعددی ترک بخورند یا احتیاج به بازسازی پارکینگ به صورت کلی و تعویض کامل کفپوش و … پیدا کند. بعضی ازدلایلی که موجب آسیب به زمین می گردد عبارت اند از:

  • مسائل آماده سازی از قبل مانند عدم توجه به تراکم مناسب خاک یا عدم تقویت کافی زمین
  • روغن ریزی ماشین ها و رفت و آمد مکرر ماشین های سنگین می تواند در گذشت زمان مسائلی را در کف به وجود بیاورد.
  • وجود داشتن بری شکاف های کوچک و عظیم از قبل و عدم رسیدگی به آن ها و ایجاد شکاف های عمیق تر و پهن تر تر قسمت های مختلف پارکینگ
  • نشتی دادن دیوارها، یا ورود باران به داخل پارکینگ و رطوبت ناشی از ترک های پایه ای نیز موجب خراب شدن زمین می گردد.
  • در فصول زمستان و استفاده از نمک برای باز شدن راه ها و جاده ها، این نمک ها با چسبیدن به لاستیک اتوموبیل ها و رفت و آمد از پارکینگ ها، می تواند کفپوش بتونی را از بین ببرد.

بازسازی کف پارکینگ

جمع بندی

پارکینگ ها از مهم ترین مکان های هر ساختمان و مجتمع تجاری، پاساژ و یا حتی اماکن عمومی، به شمار می فرایند و عدم توجه به بازسازی صحیح آن می تواند خسارات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد.

بنابراین برای بازسازی پارکینگ باید تمامی نکات ایمنی و اصول و قوانینی که مربوط به آن است را رعایت کنید و با بهترین متریال و مصالح پارکینگتان را ایمن کنید.

منبع: رویا مال
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 523

به "بازسازی پارکینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی پارکینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید