بازار ملک از نگاه مطبوعات - 16 شهریور 96

به گزارش سفر به هند، هفته نامه پیغام ساختمان - افزایش 10 درصدی قیمت ها در بازار مسکن

بازار ملک از نگاه مطبوعات - 16 شهریور 96

جهت دریافت مشاوره خدمات بروشور تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر این که نیمه دوم امسال شاهد رونق بیشتر معاملات مسکن خواهیم بود، گفت: در شرایط فعلی، رشد قیمت مسکن در حد تورم را شاهد هستیم و کاهش نرخ سود بانکی به راهنمایی سرمایه ها به فراوری مسکن منجر خواهد شد.

حسام عقبایی درخصوص آخرین شرایط بازار مسکن گفت: شرایط معاملات مسکن رو به بهبود است و اگر اصلاح سیاست های بانکی در سال 95 رخ می داد پارسال شاهد رونق بازار مسکن بودیم.

وی با اشاره به این که تأخیر در اصلاح سیاست های بانکی باعث شد عبور از رکود به تأخیر بیفتد، اضافه نمود: هنوز هم اصلاح سیاست های پولی و بانکی به طور کامل رخ نداده، اما تغییرات خوبی در حال رخ دادن است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: کاهش نرخ سود بانکی می تواند به بالا رفتن قدرت خرید، رونق ساخت و ساز و فروش واحدهای خالی کمک کند و از آنجا که شاهد فرارسیدن سررسید تسهیلات بانکی برای خرید مسکن در امسال هستیم، بالا رفتن قدرت خرید متقاضیان می تواند موجب رونق خرید و فروش گردد.

روزنامه آرمان - انبوه سازان آمادگی کمک به دولت را دارند

رئیس کانون انبوه سازان گفت: هرچند که در بازار مسکن شاهد رونق نیستیم، اما افزایش 5 تا 6 درصدی میانگین قیمت ها مربوط به خرید و فروش معاملات فصلی است که از نیمه مرداد هر سال شروع شده و تا شهریور ادامه دارد.

جمشید برزگر با بیان این که اجاره بها 20 درصد بیشتر شده، تاکید نمود: اجاره نشینی 32 درصد جمعیت شهری و ازدواج سالانه بین 700 تا 900 هزار جوان نشان می دهد که باید در زمینه فراوری و عرضه مسکن با تقاضا تعادل مناسبی برقرار گردد.

به گفته او توانمندسازی اقشار متوسط و کم درآمد جامعه در متعادل شدن قیمت فروش و اجاره بهای واحدهای مسکونی تاثیرگذار خواهد بود.

عقبایی ادامه داد: افزایش سقف تسهیلات بانکی، طولانی شدن مدت بازپرداخت آن و کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در تقویت قدرت خرید مسکن برای اقشار متوسط، کم درآمد و آسیب پذیر جامعه موثر است.

به گفته این کارشناس مسکن: این افراد همواره به دنبال خرید واحدهای 70 تا 80 متری هستند و انبوه سازان با توجه به صلاحیت حرفه ای خود آمادگی دارند در حد توانایی هایشان به دولت کمک نمایند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: آنالیز ها نشان می دهد در سطح کشور بیش از 2 میلیون انباشت تقاضای مسکن وجود دارد و رونق بازار می تواند علاوه بر افزایش اشتغال زایی در کشور، سایر صنایع مرتبط با مسکن و ساخت و ساز را، رونق دهد

روزنامه اعتماد - هزینه مسکن در سبد خانوارها

بیت الله ستاریان معتقد است: با توجه به نقدینگی دولت که پس از برجام به دست آمد، تصور می شد سال 95 مسکن رونق بگیرد؛ اما برجام به کندی پیش رفت، بنابراین کارشناسان احتمال دادند نیمه دوم سال 96 حرکت هایی در بخش مسکن شروع گردد که تقریبا چنین شد.

وی در این باره اضافه می نماید: وقتی بخش مسکن به خاتمه رکود نزدیک می گردد، چهار شاخص را نشان می دهد: افزایش قیمت، کثرت معاملات، سرمایه گذاری و افزایش فراوری.

این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این که هم اکنون تحرک نسبی در هر چهار عامل یاد شده دیده می گردد تصریح می نماید: شرایط کنونی نشان می دهد احتمالا تا انتهای امسال تحرک های بازار مسکن بیشتر شده و اوایل سال آینده به اوج خود می رسد. وی پیش بینی می نماید که تورم بخش مسکن بیش از 20 درصد گردد.

ستاریان درباره افزایش اجاره بها در تابستان امسال که در بعضی نقاط تا 30 درصد رشد داشت، اظهار می دارد: همواره پیش از التهاب در بخش مسکن، بخش اجاره ملتهب می گردد که بستری برای التهاب مسکن است. بر همین اساس، قیمت مسکن در سال آینده افزایش خواهد داشت و کسانی که می خواهند وارد بازار مسکن شوند چون نقدینگی کافی ندارند، ابتدا به بازار اجاره می فرایند و سپس وارد خرید و فروش می شوند.

روزنامه عصر اقتصاد - 110 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: هم اکنون 110 هزار واحد مسکن مهر در کشور متقاضی ندارد.

احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه افتتاح پروژه 220 واحدی مسکن مهر شهرک زاگرس سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا به امروز 900 هزار واحد مسکن مهر را تکمیل نموده ایم که 690 هزار واحد آن مربوط به دولت قبل است.

وی خاطرنشان کرد: از کل 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر تا به امروز بالغ بر یک میلیون و 600 هزار واحد به اتمام رسیده که 300 هزار واحد به دلیل مسائل زیرساختی به متقاضیان تحویل داده نشده است.

مهرآبادی اضافه نمود: سایر دستگاه ها و شرکت های خدماتی هم باید در راستای تکمیل این واحدها وزارت راه و شهرسازی را کمک نمایند؛ چون فقط این وزارت خانه متولی این واحدها نیست./

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 72

به "بازار ملک از نگاه مطبوعات - 16 شهریور 96" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار ملک از نگاه مطبوعات - 16 شهریور 96"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید