افزایش 50 درصدی قیمت میوه های تابستانه در بازار شهرکرد

به گزارش سفر به هند، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان شهرکرد از افزایش 50 درصدی قیمت میوه های تابستانه در امسال نسبت به تابستان سال گذشته اطلاع داد.

افزایش 50 درصدی قیمت میوه های تابستانه در بازار شهرکرد

جمشید آل مومن در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به افزایش قیمت میوه، اظهار کرد: میزان تقاصای مردم برای خرید میوه های تابستانه نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است.

رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان شهرکرد افزایش قیمت کود، سم، بذر، دستمزد کارگر و هزینه حمل و نقل را از علل افزایش قیمت میوه های تابستانه دانست و تاکید نمود: با به ثمر رسیدن میوه های استان شاهد کاهش قیمت میوه های تابستانه خواهیم بود و پیش بینی می گردد تا اواخر فصل گرما قیمت میوه های تابستانه بیشتر از این افزایش نخواهد داشت.

وی در ادامه اعلام کرد: بعضی بارهای وارداتی ازجمله انبه با قیمت خرده فروشی هرکیلوگرم 40 هزار تومان و موز با هرکیلوگرم 15 هزار تومان به فروش می رسد و با نوسانات نرخ دلار امکان افزایش قیمت در فروش این میوه ها خواهیم داشت.

آل مومن در سرانجام با اشاره به اینکه کمبودی در میوه های تابستانه در بازار شهرکرد وجود ندارد، یادآور شد: امروز قیمت هرکیلوگرم زردآلو با توجه به درجه بندی آن از 10 هزار تومان تا 27 هزار تومان، انگور پیش رس هرکیلوگرم از 20 تا 27 هزار تومان، آلبالو هرکیلوگرم 20 هزار تومان، گیلاس هرکیلوگرم براساس درجه بندی از 10 تا 28 هزارتومان و هلو هر کیلوگرم 15 هزار تومان در خرده فروشی ها به فروش می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 423

به "افزایش 50 درصدی قیمت میوه های تابستانه در بازار شهرکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 50 درصدی قیمت میوه های تابستانه در بازار شهرکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید