استقبال دانش آموزان از فعالیت کتابخانه مرکز علوم و نجوم زنجان

به گزارش سفر به هند، طلعت آقاجانلو در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: فعالیت نجوم بعنوان یکی از عمیق ترین و تاثیرگذارترین فعالیت های کانون است.

استقبال دانش آموزان از فعالیت کتابخانه مرکز علوم و نجوم زنجان

وی تاثیر مراکز علمی همانند مرکز علوم و نجوم را برای نیل به اهداف علمی و عملی دانش آموزان بسیار مفید دانست و اضافه نمود: خوشبختانه استقبال از فعالیت این مرکز بالا بوده و سالانه برنامه های متعددی در آن اجرا می گردد.

آقاجانلو با بیان اینکه مرکز علوم و نجوم یکی از مراکز خاص علمی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان زنجان است اضافه نمود: این مرکز علاوه بر دارا بودن فضای کتابخانه از امکاناتی همانند گنبد افلاک نما و دستگاه آسمان نمای تمام دیجیتال، رصدخانه، امکانات رصدی در حد آموزشی و پژوهشی برخوردار است.

مسئول مرکز علوم و نجوم زنجان گفت: علاوه بر فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کانون، برگزاری کلاس های تخصصی نجوم و علوم پایه از فعالیت های اصلی این مرکز است.

آقاجانلو با اشاره به اینکه سال قبل کارگاه ویژه رصد برای 300 نفر از منجمان مرکز (اعضا و والدین) برگزار گردید، اضافه نمود: کارگاه آموزش نرم افزارهای نجومی، رصد اجرام سماوی و کارگاه آموزشی صور فلکی سه بخش برنامه رصدی بود که برگزار گردید.

وی اضافه نمود: اجرای برنامه رصدی از تلسکوپ ها و دوربین های دوچشمی موجود در گنجینه ابزار رصدی مرکز و آموزش اصول جهت یابی به یاری صورت های فلکی از دیگر آموزش هایی بود که در این برنامه ارائه شد.

مسئول مرکز علوم و نجوم زنجان با اشاره به اینکه فراهم ساختن امکان تماشای اجرام آسمان شب از دریچه یک تلسکوپ می تواند یکی از لذت بخش ترین تجربیات زندگی هر انسانی باشد، اضافه نمود: رصدخانه مرکز فرهنگی و هنری علوم و نجوم زنجان، در راستای فراهم آوردن امکانی برای مشاهده شگفتی های آسمان شب برای عموم شهروندان، دارای امکانات قابل توجهی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1593

به "استقبال دانش آموزان از فعالیت کتابخانه مرکز علوم و نجوم زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال دانش آموزان از فعالیت کتابخانه مرکز علوم و نجوم زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید