8 موزه در شهر مسقط که ارزش دیدن دارد

به گزارش سفر به هند، عمان یکی از کشورهای عربی است که خواهان رابطه محبت آمیز با ایران می باشد. از همین رو نام یکی از بزرگترین هتل های بین المللی این کشور به زبان فارسی و به نام گلستان انتخاب شده است. مسقط پایتخت کشور عمان بوده و دارای جاذبه های بی نظیر و گردشگری فراوانی می باشد. از این رو خبرنگاران در این پست می خواهد درباره موزه های شهر مسقط که در پایتخت این کشور وجود دارد مطلبی را برایتان ارائه دهد تا زمانی که به این شهر سفر کردید بدانید جاذبه های گردشگری شهر مسقط کدام ها هستند. برای اقامت در شهر به صفحه رزرو هتل مسقط سری بزنید.

8 موزه در شهر مسقط که ارزش دیدن دارد

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

1- موزه ملی عمان

در سال 2013، در شهر مسقط موزه ملی عمان (The National Museum Oman) ساخته شد. این موزه که یکی از جدیدترین موزه های این کشور به شمار می رود هدفش به نمایش گذاشتن آثار دوره ما قبل از تاریخ تا زمان معاصر بوده است. همچنین با تاسیس این موزه می خواستند که علاوه بر مردم کشور خودشان دیگر گردشگرانی که به این کشور می آیند را هم با فرهنگ و سنن کشور عمان آشنا بنمایند. در داخل موزه ملی عمان، 10 گالری و یک سالن نمایش وجود دارد، که به تازگی در این موزه چند سکه طلا و وسایلی را برای دید عموم قرار داده اند که از داخل یک کشتی غرق شده که متعلق به دوران قرن شانزدهم می باشد پیدا نموده اند.

2- موزه دروازه مسقط

از دیگر موزه های شهر مسقط موزه دروازه مسقط (Muscat Gate Museum) می باشد. هنگامی که افراد برای بازدید به این موزه می فرایند در حین بالا رفتن از پله های این ساختمان می توانند چشم انداز بی نظیر از سطح شهر مسقط داشته باشند. هدف از تاسیس این موزه، تاریخ و معماری بی همتای کشور عمان بوده، که بیشتر بر روی شهر مسقط تمرکز نموده است. یکی از جالب ترین دیدنی هایی که در این موزه می توانید شاهد آن باشید، سیستم آبیاری معروفی است که در این کشور وجود داشته و نام آن افلاج است، با رفتن به این موضوع می توانید اطلاعات کاملی درباره این سیستم بدست بیاورید.

3- موزه هنر مدرن غلیا

در شهر مسقط برای علاقمندان به حوزه های مد و هنر موزه ای به نام موزه هنر مدرن قلیا (Ghalyas Museum of Modern Art) تاسیس شده است. با رفتن به این موزه می توانید انواع خانه های محلی از سال 1950 تا 1975 را مشاهده نمایید که تمامی آنها نشان دهنده آداب و رسوم و سنت مردم کشور عمان می باشد. در واقع بعد از بازدید از اتاق های مختلفی که در این موزه وجود دارد می توانید اطلاعات زیادی در خصوص نحوه زندگی مردم عمان در گذشته به دست بیاورید، این اتاق ها عبارت از آشپزخانه، اتاق عروسی، اتاق زمستانی و از این قبیل اتاق های می باشد. علاوه بر آن، چندین نمایشگاه مد و هنر و یک مغازه برای خریدن سوغاتی نیز در این ساختمان وجود دارد.

4- موزه نیروهای مسلح سلطان

موزه دیگری در شهر مسقط وجود دارد به نام موزه نیروهای مسلح سلطان (Sultans Armed Forces Museum)، که در آن تاریخ نظامی این کشور به نمایش گذاشته می شود. در این موزه می توانید از گذشته این کشور را از دوره های قبل از اسلام تا رنسانس را مشاهده کنید. بازدیدنمایندگان می توانند درمورد پیروزی ها، شکست ها، روابط بین الملل و هر اتفاق دیگری که ارتش عمان در آن شرکت داشته، اطلاعات کسب نمایند و کنار تجهیزات نظامی قدیمی این کشور، عکس بگیرند

5- موزه بیت الزیبر

یک موزه در شهر مسقط وجود دارد که به طور شخصی توسط خانواده ای به نام زیبر ساخته شده است. این موزه بیت الزیبر (Bait Al Zubair) نام دارد، که متعلق به یکی از خانواده های سلتنطی کشور عمان می باشد. در ساختمان این موزه بعضی از رویدادها و هماوری ها برگزار می شده است. در بیت الزبیر، از زیباترین مصنوعات و آثار هنری عمانی نگهداری می شود. در این موزه قسمت های مختلفی از جمله یک کافه، مغازه سوغات فروشی و یک باغ است که در ساختش از سبک عربی استفاده نموده اند.

6- موزه عمان و فرانسه

قدیمی ترین ساختمان این شهر مربوط به موزه عمان و فرانسه (Omani French Museum) می شود. این ساختمان که یک هدیه از طرف سلطان کشور عمان به کنسول کشور فرانسه در سال 1896 به حساب می آید. مدل های مختلفی از کشتی های عمانی و فرانسوی در داخل اتاق های این موزه قرار داده شده است، همچنین لباس های سنتی، نقاشی و آثار قدیمی دیگری را می تونید در این مجموعه مشاهده بنمایید. نکته ای که باعث منحصر به فرد شدن این موزه می شود، انعکاس ارتباط فرهنگی میان دو کشور فرانسه و عمان است.

7- موزه بچه ها

اگر به همراه خانواده به کشور عمان سفر نموده اید و همراهتان فرزندان نوجوان وجود دارد حتما به موزه بچه ها (Childrens Museum) سری بزنید. علم و تکنولوژی در این موزه به طور بی نظیری به صورت انیمیشن به نمایش گذاشته شده اند. معماری این موزه داخل دو گنبد در منطقه الکروم واقع شده است و برای نوجوانان می تواند تجربه جالبی به حساب بیاید.

8- موزه تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی (Natural History Museum)، برای علاقمندان به علم و جغرافیا مکان جالب و هیجان انگیزی می تواند به شمار بیاید. اولین آثاری که از نشانه های حیات در این منطقه به شمار می رفته در موزه تاریخ طبیعی نگهداری می شود؛ همچنین استخوان حیواناتی مانند نهنگ، فسیل های کم یاب که قدمتشان به 260 میلیون سال پیش بر می شود هم در این موزه قابل مشاهده است. همچنین، دندان یک نوعِ خاص از میمون ها نیز در این موزه واقع شده است که ظاهراً دیگر نشانه ای از آن ها در این منطقه دیده نمی شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 181

به "8 موزه در شهر مسقط که ارزش دیدن دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 موزه در شهر مسقط که ارزش دیدن دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید