6 مشکل پوست آسیایی ها

به گزارش سفر به هند، آب و هوای گرم و مرطوب بیشتر کشورهای آسیایی باعث می گردد که چربی و آلودگی های تجمع یافته زیر لایه سطحی پوست، به شکل جوش های چرکی یا غیرچرکی روی پوست صورت پدیدار گردد. مردمان آسیا معمولا بیشتر از سفیدپوستان اروپایی یا سیاه پوستان آفریقایی، جوش می زنند و متخصصان پوست، می گویند که برترین راه رهایی از این نوع جوش ها، پیلینگ یا رویه سابی پوست صورت یا سایر قسمت های بدن است. آنها استفاده هفتگی از سفیدآب یا همان روشور را برای پیشگیری از جوش موثر می دانند.

6 مشکل پوست آسیایی ها

6 مشکل پوست آسیایی ها

ترجمه:ندا احمدلو

توصیه های ویژه متخصصان پوست و مو به زردپوستان آسیایی

پوست، وسیع ترین بخش بدن برای پوشاندن اندام ها و ارگان های داخلی و اولین بخش از بدن است که نظر دیگران را در نخستین برخوردشان با ما جلب می نماید. به همین دلیل همه ما دوست داریم که پوست شاداب و زیبایی داشته باشیم تا مجذوب کنندهیت مان برای اطرافیان بیشتر باشد. متخصصان پوست و موی سراسر جهان معتقدند که زردپوستان آسیایی مجبورند کوشش بیشتری برای مراقبت از پوستشان داشته باشند. آنها 6 راه چاره ساده اما اساسی را به ما آسیایی ها پیشنهاد نموده اند تا دیرتر پوستمان چروک بخورد و دچار افتادگی و لکه گردد.

1.آکنه یا جـوش

آب و هوای گرم و مرطوب بیشتر کشورهای آسیایی باعث می گردد که چربی و آلودگی های تجمع یافته زیر لایه سطحی پوست، به شکل جوش های چرکی یا غیرچرکی روی پوست صورت پدیدار گردد. مردمان آسیا معمولا بیشتر از سفیدپوستان اروپایی یا سیاه پوستان آفریقایی، جوش می زنند و متخصصان پوست، می گویند که برترین راه رهایی از این نوع جوش ها، پیلینگ یا رویه سابی پوست صورت یا سایر قسمت های بدن است. آنها استفاده هفتگی از سفیدآب یا همان روشور را برای پیشگیری از جوش موثر می دانند.

2.لکه های قهـوه ای

جوش های سرسیاه و لکه های قهوه ای هم ارمغان تابش خورشید پرحرارت برای مردمان آسیا هستند. شما اگر پوستتان را دوست دارید و نمی خواهید که جای این جوش، لکه ها تا آخر عمر روی پوستتان باقی بماند، باید به جای تخلیه جوش های سرسیاه یا کندن و دست کاری لک های قهوه ای، در تابستان و زمستان از کرم ضدآفتاب با SPF مناسب بهره ببرید. SPF مناسب را هم یک متخصص پوست می تواند با توجه به شرایط جغرافیایی شهری که در آن زندگی می کنید، برایتان تعریف کند.

3.خشکی پوسـت

باد و سرمای خشک پاییزی و زمستانی و گرمای خشک تر تابستانی، باعث شده که پوست آسیایی ها بسیار خشک و حساس گردد و در نتیجه خیلی زود چروک بخورد. به همین دلیل خانم های جوان کشورهای آسیایی - به خصوص آسیای غربی - از سنین پایین اقدام به تزریق بوتاکس یا چربی برای از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم یا خط لبخندشان می نمایند و مدام از خشکی پوست بدنشان بعد از حمام کردن می نالند. متخصصان معتقدند که نوشیدن آب فراوان و استفاده از کرم های مرطوب یا نرم نماینده می تواند برای رهایی از خشکی و چروک خوردن پوست در سنین زیر 30 سال، مفید باشد. شما می توانید برای اینکه به قول قدیمی ها آبی زیر پوستتان بیندازید و جلوی چروک خوردن بی موقع آن را بگیرید، صبح ناشتا، بعد از صبحانه، بعد از ناهار، در میان وعده ها، بعد از شام و پس از هر فعالیت فیزیکی، یک لیوان پر، آب خنک بنوشید و بعد از استحمام یا شست وشوی دست و صورتتان، از کرم یا لوسیون های نرم نماینده بهره ببرید.

4.حساسیت پوستـی

قرمزی و خارش پوست، یکی دیگر از مسائل ما آسیایی ها است که به خاطر خوردن غذاهای تند و پرادویه و آلرژی زا مانند بادمجان یا گوجه فرنگی به وجود می آید. یکی دیگر از دلایل ایجاد حساسیت پوستی بین مردمان این قاره کهن، استرس بیش از حد آنها است. شاید برایتان جالب و عجیب باشد اگر بگوییم که تحمل استرس مردم آسیا بیشتر از مردم سایر نقاط جهان است و همین استرس باعث می گردد که پوستشان قرمز و برافروخته گردد. شما می توانید برای پیشگیری از قرمزی یا خارش پوستتان، مصرف خوراکی های آلرژی زا را در رژیم غذایی تان کم کنید و به خاطر هر مساله کوچکی هم بی خودی حرص و جوش نخورید!

5.تیرگی پوسـت

یکی از دل نگرانی های مردمان قاره پهناور آسیا این است که بیشتر اوقات، پوست صورتشان خسته و تیره به نظر می رسد و هرچقدر هم که کرم های جورواجور می زنند، فایده ای ندارد و پس از دو سه ساعت که بیرون منزل هستند، دوباره همان آش است و همان کاسه! لابد الان می پرسید که دلیل چیست و چاره کدام است؟ به شما می گوییم. اغلب کشورهای آسیایی، آب و هوای آلوده ای دارند و دود و دم ماشین ها و کارخانه های مختلف جایی را بهتر از سطح پوست مردم برای استراحت کردن پیدا نمی نمایند! پس، اگر تیرگی پوست مردم آسیا ژنتیکی نباشد، حتما در اثر آلودگی هوا است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که هر چند ساعت یکبار، پوست صورت خود را با یک صابون نرم نماینده ملایم بشویید و بعد از آن هم، روی آن یک کرم مرطوب نماینده بمالید تا شادابی پوستتان زبانزد خاص و عام گردد. ضمناً، اگر بیرون از منزل هستید و امکان شست وشوی پوست خود را با صابون ندارید، می توانید از دستمال های مرطوب مخصوص تمیز کردن پوست دست و صورت، بهره ببرید.

6.چروکیدگی پوسـت

خانم های آسیایی علاقه زیادی دارند که کلی لوازم آرایش روی صورت شان خالی نمایند تا به اصطلاح مجذوب کننده و زیبا شوند اما نمی دانند که با این کار چه خیانتی در حق پوست شان می نمایند و خیلی زود، چین و چروک های عمیقی را برای صورت خود به ارمغان می آورند. متخصصان پوست اروپایی به تمام خانم های آسیایی توصیه می نمایند که به جای انواع و اقسام کرم ها، از ماسک های میوه طبیعی برای روشن و شفاف شدن پوست صورت خود یاری بگیرند.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1155

به "6 مشکل پوست آسیایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 مشکل پوست آسیایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید