یک جفت پرتره اثر رامبرانت در یک حراجی به قیمتی فراتر از پیش بینی ها فروخته شد

به گزارش سفر به هند، ایسنا/ براساس اخبار منتشر شده، یک جفت پرتره اثر رامبرانت در یک حراجی به قیمتی فراتر از پیش بینی ها فروخته شد.

یک جفت پرتره اثر رامبرانت در یک حراجی به قیمتی فراتر از پیش بینی ها فروخته شد

در سال 1824 یک جفت پرتره اثر رامبرانت نقاش چیره دست هلندی در حراجی کریستیز به فروش رسیدند. هویت این نقاشی های کوچک پس از مدتی فراموش شد و محققان هنری برای 200 سال از وجود این یک جفت پرتره غافل بودند. حالا پس از گذشت دو قرن، این پرتره ها در همان حراجی درحالی به قیمت بیش از 13 میلیون یورو فروخته شد که کارشناسان پیش از برگزاری حراجی قیمت تقریبی آن را بین 7 الی 9 میلیون یورو برآورد نموده بودند.

هنری پتیرفر مدیر بخش بین الملل آثار استادان بزرگ نقاشی در حراجی کریتسیز این جفت پرتره را در مجموعه هنری یک خانواده بریتانیایی کشف نموده است. اعضای این خانواده آگاه بودند که این نقاشی ها را رامبرانت خلق نموده است.

پتیفر این جفت پرتره را فوق العاده کمیاب توصیف کرد و کشف آنها را یکی از هیجان انگیزترین اکتشافات سالهای اخیر در حوزه آثار هر استادان قدیم نقاشی مطرح نمود.

اصالت این نقاشی ها پس از آنالیز های مفصل به وسیله کارشناسان موزه ملی آمستردام تایید شد.

این تابلوهای نقاشی 20 سانتیمتر ارتفاع دارند، آخرین جفت از پرتره های اثر رامبرانت محسوب می شوند که هنوز در مجموعه های خصوصی نگهداری می شوند. این نقاشی ها چهره یک زوج نزدیک به خانواده رامبرانت را به تصویر می کشند.

زمانی که رامبرانت این پرتره ها را در سال 1635 میلادی خلق کرد، چهار سال از سکونت او در آمستردام می گذشت و در همان زمان این زوج باغ نزدیک به خانه مادر رامبرانت را خریداری نموده بودند. پسر این زوج با یکی از اعضای خانواده رامبرانت ازدواج کرد و نوه زوجی که در پرتره به تصویر کشیده شده اند، بعدها به هنرمند تبدیل شد و به وسیله رامبرانت تعلیم دید.

رامبرانت فان راین به مقدار ای معروفیت دارد که ما حتی امروزه این نقاش چیره دست هلندی را با نام کوچک صدا می زنیم. او که تابلوهای نقاشی با موضوعات مختلفی از جمله چشم انداز و صحنه های تاریخی و اسطوره ای را خلق میکرد، در بخش اعظمی از قرن هفدهم میلادی چهره برجسته هنر هلند بود. او علاوه بر اینکه بعضی از مهمترین پرتره های گروهی عصر طلایی هلند را خلق نموده است، حدود 80 خودنگاره در قالب تابلو نقاشی و طراحی از خود به جای گذاشت.

بهره گیری استادانه رامبرانت از نور او را به یکی از محبوب ترین نقاشان در بین هنر دوستان امروزی تبدیل نموده است. تابلوهای نقاشی گشت شبانه و کلاس تشریح دکتر نیکولاس تولپ از مشهورترین آثار هنری او بشمار می روند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 تیر 1402 بروزرسانی: 17 تیر 1402 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1621

به "یک جفت پرتره اثر رامبرانت در یک حراجی به قیمتی فراتر از پیش بینی ها فروخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک جفت پرتره اثر رامبرانت در یک حراجی به قیمتی فراتر از پیش بینی ها فروخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید