10 مکان زیبا در بحرین که ارزش تماشا دارد (بخش دوم)

به گزارش سفر به هند، با جاذبه های دیدنی بحرین بیشتر آشنا شوید

در مطلب پیش چند مکان زیبا در بحرین را که از جاذبه های دیدنی این کشور محسوب می گردد به شما معرفی کردیم. حال در این مطلب به 5 مکان برتر و منحصر به فرد دیگر می پردازیم. پادشاهی بحرین جامعه ای چند قومیتی دارد و جزو کشورهایی محبوب از نظر گردشگری در خاورمیانه به شمار میرود. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از جاذبه های این کشور بدانیم.

10 مکان زیبا در بحرین که ارزش تماشا دارد (بخش دوم)

6. عآلی

عآلی یکی از بزرگترین شهرهای کشور بحرین بوده و در بیست کیلومتری منامه و شمال ریفا، در جزیره اصلی کشور واقع شده است. تپه های باستانی مشهور آن، در بخش مرکزی شهر پراکنده هستند. اشیای باستانی زیادی از این تپه ها به دست آمده است که در موزه هایی که تنها برای این تپه ها احداث شده اند، به نمایش گذاشته شده اند. عآلی فروشگاه های زیادی برای اشیای سفالی که به وسیله هنرمندان محلی تهیه می شوند نیز داراست.

7. الجسره

الجسره در ساحل غربی جزیره اصلی بحرین قرار گرفته است و به داشتن مرکز سنتی صنایع دستی شهره است. این مرکز به غرفه هایی تقسیم شده اند که هنرمندان روی کارهای هنری خود کار می نمایند و بیشتر آن ها سفالگران یا بافندگان سبد هستند. عروسک ها و قایق های کوچک نیز بعضا به فروش می رسند. این اشیای دست ساز همگی برای فروش عرضه می شوند. در این مرکز باغ آرامش بخش و زیبایی نیز در وسط خود دارد.

8. مدینه عیسی

شهر عیسی دقیقا در جنوب غربی منامه واقع است و همسایه شهر عآلی است. شهری برای طبقه های میانه که به نسبت جمعیت بیشترین تعداد مدرسه را در خود داراست. سازه های شهر و کمپوس عیسی دانشگاه بحرین دیدنی هستند. بازار فارسی شهر، که بیش از 450 مغازه دارد، محل ویژه ای است. فرش، صنایع دستی، غذا ها و میوه ها در این بازار یافت می شوند.

9. البوداییه

البوداییه در شمال غربی کشور، روی حاصلخیزترین زمین های این کشور واقع شده است. علی رغم تغییر کاربری مداوم و ساخت و ساز زیاد، باز هم می توانید از سایه درختان نخل و خنکای سرسبزی را زیر آفتاب سوزان صحرا بهره مند شوید. به علت ساحلی بودن شهر، بیشتر ساکنان شهر به فعالیت هایی نظیر ماهیگیری و صید مروارید می پردازند؛ هر چند که به نسبت اوایل قرن بیستم، تعداد بسیار کمتری به این کارها مشغولند.

10. جزیره هوار

45 دقیقه مسافرت به وسیله قایق از شهر جنوبی الدُر شما را به جزیره هوار در مجاورت قطر می رساند. این جزیره اکنون به محلی تفریحی، پر از هتل ها و تاسیسات استراحتی و تجهیزات ورزش های آبی تبدیل شده است. بخش شرقی جزیره، پر از صخره پرتگاه هایی است که صحنه ای عادی در آن منطقه است.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1387

به "10 مکان زیبا در بحرین که ارزش تماشا دارد (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مکان زیبا در بحرین که ارزش تماشا دارد (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید