یخچال&zwnjهای طبیعی آلپ در خطر نابودی

به گزارش سفر به هند، بر اساس تازه ترین پژوهش ها در دانشگاه ابرستویت ولز، از بیشتر این پیست های اسکی و یخچال های طبیعی تا سال 2100 اثری نخواهد ماند.

یخچال&zwnjهای طبیعی آلپ در خطر نابودی

رشته کوه آلپ در اروپا

بیش از 92 درصد یخچال های طبیعی رشته کوه آلپ در اروپا تا سال 2100 ممکن است نابود گردد و دیگر اثری از آن ها نباشد. رشته کوه های آلپ در قلب اروپا بیش از 4 هزار یخچال طبیعی را در خود جای داده اند که بسیاری از آن ها پیست های اسکی مشهوری هم محسوب می شوند.

بر اساس تازه ترین پژوهش ها در دانشگاه ابرستویت ولز، از بیشتر این پیست های اسکی و یخچال های طبیعی تا سال 2100 اثری نخواهد ماند. مطالعات و مدل سازی این پژوهشگران بر مبنای اطلاعات و پیش بینی ها در بازه ای 200 ساله بین سال های 1901 تا 2100 صورت گرفته است.

علاوه بر پیست های اسکی، منابع آبی و اکوسیستم ناحیه هم تحت تاثیر این تغییرات قرار خواهد گرفت.

دکتر نیل گلسیر، سرپرست این پروژه مطالعاتی که تحت حمایت اتحادیه اروپا انجام می گردد، می گوید یخچال های طبیعی در خصوص تغییرات اقلیمی همچون قناری درون معدن عمل می نمایند و نخستین زنگ هشدار برای تغییرات عظیم تری محسوب می شوند که در راه است.

در گذشته بعضی از معدنچیان از قناری برای مطلع شدن از خطر گاز های سمی استفاده می کردند. قتاری پرنده ای حساس به گاز های سمی است.

دکتر گلسیر می گوید: تغییرات عظیم تری هم بر اثر تغییرات اقلیمی در راه است، ولی ناپدید شدن برف و یخ از کوهستان ها یکی از سریع ترین و مشهودترین نشانه هاست. بر اساس مطالعات این گروه، تا سال 2050 بخش اعظم یخچال های طبیعی آلپ در ارتفاع زیر 3500 متر ناپدید می شوند.

رشته کوه های آلپ در مساحتی بالغ بر 200 هزار کیلومتر مربع در هشت کشور اروپا گسترده شده اند و در حدود یکصد قله بالای 4 هزار متر را در خود جای داده اند.

منبع: فرادید
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 721

به "یخچال&zwnjهای طبیعی آلپ در خطر نابودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یخچال&zwnjهای طبیعی آلپ در خطر نابودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید