گرانترین شهرهای دنیا ، شهرهای گران دنیا

به گزارش سفر به هند، در دنیا شهرهایی وجود دارند، که هزینه زندگی در آن بسیار بالا است که به شهرهای گران دنیا معروفند و تعداد آنها نیز کم نیست! EIU، واجد اطلاعات اکونومیست، هزینه های زندگی در شهرهای مختلف را آنالیز نموده است. بر اساس این گزارشات، در این مطلب به معرفی ده تا از شهرهای گران دنیا را معرفی نموده نموده ایم و هر کدام را با شهر نیویورک که خود یک شهر پرهزینه است مورد مقایسه قرار داده ایم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا گرانترین شهرهای دنیا را بشناسید.

گرانترین شهرهای دنیا ، شهرهای گران دنیا

گرانترین شهرهای دنیا: سنگاپور

سنگاپور گران ترین شهر در دنیا به شمار میرود. لباس نسبت به دیگر کالاها در این شهر بسیار گران تر و پرهزینه تر می باشد، به خصوص اگر از خیابان Orchad که خیابانی معروف برای خرید لباس و برندهای مختلف است، خرید کنید. به طور میانه می توان گفت لباس در سنگاپور نسبت به نیویورک 50 درصد گران تر است. یکی دیگر از هزینه های بسیار بالا در این شهر خودرو است. هزینه خودرو در سنگاپور تقریبا سه برابر نیویورک است.

شهرهای گران دنیا: پاریس

دومین شهر گران در دنیا پاریس است، هزینه لباس و غذا در این شهر بسیار بالا است به طور مثال برای خرید نان باید چیزی حدود دو برابر نیویورک پرداخت کنید. اما جالب است بدانید، سیگار در این شهر بسیار مقرون به صرفه است.

گرانترین شهرهای دنیا: اسلو

هزینه حمل و نقل عمومی در بین تمامی شهرهای دنیا، در اسلو، مرکز نروژ، بسیار بالاتر است، می توان گفت هزینه حمل و نقل در اسلو دو برابر نیویورک است. به طور کلی این شهر پرهزینه ای است.

شهرهای گران دنیا: زوریخ

از جمله شهرهایی که مردم در آن عایدی بسیار بالایی دارند و بیشتر شهروندان آن در بخش سرمایه گذاری فعالیت دارند، زوریخ است. در این شهر به علت بالا بودن عایدی مردمانش، هزینه زندگی نیز بسیار بالا است. از جمله مواردی که نسبت به بسیاری از شهرهای پرهزینه، قیمت بالایی دارد، تفریح و تفریح است.

گرانترین شهرهای دنیا: سیدنی

سیدنی نیز جزو شهرهای پرهزینه و گران قیمت در کل دنیا به شمار میرود و روز به روز نیز این هزینه ها افزایش پیدا می نماید. در این شهر برای اجاره یک خانه لوکس باید چیزی حدود 2500 دلار پرداخت کرد.

شهرهای گران دنیا: ملبورن

ملبورن شهر دیگری از استرالیا در فهرست پرهزینه ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است. در این شهر برای خرید یک پاکت سیگار باید چیزی حدود 4 برابر نیویورک پرداخت کنید. این در حالی است که این شهر گران قیمت به عنوان قابل سکونت ترین شهر دنیا شناخته شده است.

گرانترین شهرهای دنیا: ژنو

یکی از شهرهای گران قیمتی که قیمت یک ساندویچ در آن بسیار بالاست، ژنو سوئیس است. خوراک و غذا در کافه های این شهر بسیار گران است، به طور مثال یک فنجان قهوه حدود 6 و نیم دلار و یک ساندویچ به طور معمول 32 و نیم دلار است.

شهرهای گران دنیا: کپنهاگ

مرکز کشور دانمارک، کپنهاگ، شهری گران قیمت و پرهزینه است. این شهر هم مانند زوریخ، ژنو و اسلو، از شهرهای اروپایی است که واحد پولش یورو نمی باشد.

گرانترین شهرهای دنیا: هنگ کنگ

از جمله شهرهای گران قیمت در دنیا هنگ کنگ است که علت چنین امری، بالا بودن هزینه اجاره در این شهر است، هزینه اجاره در این شهر حدودا 8 برابر نیویورک است.

شهرهای گران دنیا: سئول

سئول، مرکز کره جنوبی، اخیرا به فهرست 10 کشور گران دنیا وارد شده است، قبلا نیز جزو شهرهای پرهزینه دنیا بوده است اما در بین 50 شهر. در این شهر، مواد غذایی و خوراک، 50 درصد گران تر از نیویورک است. علت گران تر شدن این شهر، بالا رفتن هزینه های خوار و بار است.

منبع: همگردی
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1549

به "گرانترین شهرهای دنیا ، شهرهای گران دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانترین شهرهای دنیا ، شهرهای گران دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید