کیدزانیا ، شهر بچه ها در 60 کشور دنیا (

به گزارش سفر به هند، کیدزانیا، شهری است که در آن بچه ها بین 4 تا 12 سال قادرند در محیطی کاملاً ایمن، واقعی و منحصربه فرد، آموزش ببینند.

کیدزانیا ، شهر بچه ها در 60 کشور دنیا (

کیدزانیا شهر بچه ها دنیا است. این شهر مبتکرانه و جالب، ایده ی یک انسان بااحساس و علاقه مند به دنیای بچه ها، به اسم ژاویار لوپز آنکونا و از اهالی مکزیک بود.

کیدزانیا، شهر مشاغل

به گزارش اختصاصی خبرنگاران، در سایت کیدزانیا آمده است: کیدزانیا یک شهر بسیار بزرگ و مجهز است که در بیش از 60 کشور دنیا ایجاد شده و برای بچه ها یک محیط امن، واقعی و آموزشی، فراهم کرده است.

شهر بچه ها، به بچه های 4 تا 12 ساله اجازه می دهد تا مثل دنیای واقعی شغل داشته باشند و مهارت بیاموزند. بچه ها می توانند در مقابل کار کردن خود، پول دریافت کنند. بچه ها می توانند به عنوان یک آتش نشان، دکتر، پلیس، خبرنگار، فروشنده و … به صورت واقعی فعالیت و یا این که از فروشگاه ها خرید کنند. بازی و تفریح و کار و آموزش در این شهر، با هم مخلوط شده اند. در کیدزانیا، دست بندهای الکترونیکی به دست بچه ها بسته می شود تا پدر و مادرها بدانند کودک شان در کدام قسمت از شهر، مشغول است.

سرتاسر محیط کیدزانیا و حتی ماشین ها، در اندازه و مقیاس بچه ها ساخته شده است و ساختمان ها و خیابان های سنگ فرش شده و همچنین مردم در حالِ کار آن، یک شهر واقعی را نشان می دهند. هر کودک، با توجه به توانایی ها و علاقه های خود، شغل موردنظرش را انتخاب و آغاز به کار می کند و در مقابل آن کیدزیس که واحد پول شهر کیدزانیااست، دریافت می کند. احساس واقعی بودن زندگی و کسب تجربه ی بزرگ سالی در کودکی، تجربه ای بی نظیر برای بچه ها خواهد بود.

تاریخچه شهر مشاغل کیدزانیا

در ابتدا، کیدزانیا در مکزیک و در سپتامبر 1999 آغاز به فعالیت کرد و در همان سال اول، مورد توجه 80000 نفر واقع شد. تا امروز، نزدیک به 30 میلیون کودک از این شهر بچه هاه، در کشورهای مختلف دنیا دیدن کرده اند. در سال 2006 در توکیو، اولین کمپانی بین المللی کیدزانیا تاسیس شد. کیدزانیا در جاکارتا در نوامبر 2007، رکورد توکیو را در جذب مخاطب شکست. در 2009، در اوساکا و لیسبون، در سال 2010، در دبی و سئول و در آمریکا، در سال 2014 تاسیس شد.

کیدزانیا در مکزیک مستقر است و به تازگی در قطر نیز شعبه ای افتتاح کرده است. این شرکت هم اکنون بیش از 20000 نفر را استخدام کرده و به سرعت در حال گسترش است.

انیشتن می گوید: تا زمانی که حتی یک کودک ناخرسند روی زمین وجود دارد، هیچ کشف و پیشرفت جدی برای بشر وجود نخواهد داشت.

مطالب دیدنی و جالب را در صفحه ی گوناگون خبرنگاران، جامع ترین مجله ملکی ایران، ببینید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 78

به "کیدزانیا ، شهر بچه ها در 60 کشور دنیا (" امتیاز دهید

2 کاربر به "کیدزانیا ، شهر بچه ها در 60 کشور دنیا (" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیدزانیا ، شهر بچه ها در 60 کشور دنیا ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید