چگونه کلاهبرداران، در ماه رمضان حسابتان را خالی می نمایند

به گزارش سفر به هند، رئیس پلیس فتا به عموم مردم هشدار داد مراقب کلاهبرداران در ماه رمضان باشند.

چگونه کلاهبرداران، در ماه رمضان حسابتان را خالی می نمایند

کلاهبرداران امروزی از روش های متفاوتی نسبت به کلاهبرداران قدیمی استفاده می نمایند و به هر طریقی سعی می نمایند اموال عموم مردم را بگیرند. در این مطلب از خبرنگاران به موضوع کلاهبرداری در ماه رمضان می پردازیم.

شگرد های مجرمان سایبری در ماه رمضان

یکی از کارهایی که مجرمان اقدام به آن می نمایند، ارائه فایل های مذهبی برای دانلود است که گاهی به بدافزاری آلوده است. عموم مردم باید هنگام دریافت هر فایلی که برای آن ها ارسال می گردد مطلع باشند. درغیراین صورت از این طریق اقدام به خالی کردن حساب می نمایند.

در این ماه بسیاری از مردم اقدام به دادن نذر و صدقه می نمایند تا در اختیار نیازمندان قرار بگیرد اما باید این افراد در جریان باشند که یکی دیگر از شگردهای این کلاهبرداران آن است که هنگام جمع آوری مجازی نذورات، اقدام به سوءاستفاده از اعتقادات و احساسات شهروندان نموده و کلاهبرداری می نمایند.

شهروندان مراقب و هوشیار باشند و برای یاری به نیازمندان حتما به سایت های معتبر موسسات مراجعه نمایند. شهروندان هرگز به هر لینک در فضای مجازی و سایتی که معتبر نیست اعتماد ننمایند.

در ادامه باید گفت این کلاهبرداران به بهانه ارسال نذورات برای نیازمندان لینک های جعلی در کانال ها و شبکه های اجتماعی ارسال می نمایند و از این طریق اطلاعات بانکی افراد را سرقت نموده و حساب بانکی آنان را خالی می نمایند.

هشدار: حتما برای هرگونه واریز وجه جهت نذر و یاری به اقشار نیازمند، فقط به وسیله شماره حساب های نهاد های معتبر و سازمان های مربوطه اقدام کنید و از پرداخت های اینترنتی به وسیله شبکه های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنید.

مجازات جرم کلاهبرداری

مجازات مرتکب جرم کلاهبرداری مطابق با ماده یک از قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری یک تا هفت سال حبس به علاوه جزای نقدی (در حق دولت) معادل اقتصادی که کلاهبردار اخذ نموده است. بعلاوه مجرم به رد اصل مال به صاحبش محکوم می گردد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب با یک کارت به کارت ساده، حسابتان خالی می گردد را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1421

به "چگونه کلاهبرداران، در ماه رمضان حسابتان را خالی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کلاهبرداران، در ماه رمضان حسابتان را خالی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید