این کارها را فقط در هند می توانید انجام دهید (تور دهلی)

به گزارش سفر به هند، سرگرمیات هند

اگر تا حالا زیاد برای گردش و سرگرمی به کشورهای خارجی سفر نموده اید و تورهای خارجی زیادی را رفته اید اما با تور هند سفر ننموده اید، بخش بزرگی از زیبایی های این کره خاکی را از دست داده اید و پیشنهاد می کنیم از این لحظه به بعد سفر به هند را در اولویت سفرهایتان قرار دهید به خصوص اینکه الان فصل بسیار مناسبی برای هند رفتن است. در این کشور شگفت انگیز به هر سوی آن که رو کنید چیزی برای تماشا و کاری برای انجام دادن وجود دارد آن هم چیزهایی که تا الان به عمرتان حتی مانند ان را ندیده اید و کارهایی که هیچ وقت انجام نداده اید. امروز می خواهیم چند مورد از سرگرمیات هند را به شما بگوییم که در سفرتان باید تجربه کنید. با خبرنگاران باشید:

این کارها را فقط در هند می توانید انجام دهید (تور دهلی)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

گالی پارانتا والی در دهلی (Gali Paranthe Wali)

در قلب بخش قدیمی دهلی جهت باریکی در میان Chandni Chowk market وجود دارد که در این جهت می توانید اغذیه فروشی های معروف و خیلی خوبی پیدا کنید. همه این غذاخوری ها بشقاب مشهور غذایی هند یعنی پاراتا را در منوی خود دارند. قدمت برخی از این اغذیه فروشی ها به 100 سال هم می رسد و کافیست در سفر به هند یک بار یکی از این اغذیه فروشی ها را امتحان کنی تا ببینید که چرا این اغذیه فروشی ها همواره پر از آدم هستند.

آکشاردهام در دهلی

این مجموعه فرهنگی در نزدیکی رودخانه یامونا قرار گرفته است و یکی از تحسین برانگیزترین بناها و سازه هایی است که در کشور هند وجود دارد که به وسیله هزاران هنرمند ماهر هندی ساخته شده است. وقتی که برای اولین بار آکشاردهام را می بینید زیبایی بی حد و حصر آن هوش از سرتان می برد و شما را محو معماری خیره نماینده اش می نماید و البته که همه این ها تازه تا قبل از ورود شما به داخل آن است. داخل آن که بروید از جزییاتی که در دیوار و سقف و در ساخت آن به کار رفته حیرت زده می شوید. برترین زمان بازدید از این سازه در موقع غروب آفتاب است که خورشید انوار طلایی رنگش را روی این بنای شگفت انگیز می پراند و آن را در هاله ای از رویا قرار می دهد.

سینمای راج ماندیر در جیپور (Raj Mandir Cinema)

احتمال تا حال فیلم هندی دیده اید، فیلم هایی که گاه داستانی رمانتیک دارد و گاهی به مقدار ای خیالی اند که تصور می کنید در حال تماشا کتاب عجیب تر از علم هستید! در هر صورت با تماشا یک فیلم هندی گرم آن هم در یکی از برترین سنیماهای هند چطورید؟ راج ماندیر یکی از شناخته ترین سینماهای هند است که در سال 1976 تاسیس شده است و اگر دوست دارید یک فیلم بالیوودی هیجانی ببینید هیچ جایی بهتر از این سینما نمی تواند این حس را به شما القا کند. سینمایی با ورودی ای به رنگ های پاستیلی، پرسنل بسیار محترم و گرم، صندلی ها راحت، فضای بزرگ و اتمسفر شاد و گرمی که در آن وجود دارد در کنار صدها هندی ای که با هیجان تمام به تماشای فیلم می نشینند باعث می گردد که لذت تماشای فیلم آن هم فیلم هندی صدها برابر گردد.

واراناسی بی مانند

شاید هر گردشگری واراناسی شلوغ، پر هیاهو و در جاهایی کثیف را دوست نداشته باشد اما واقا سخت است که به هند سفر کرد و از این شهر3800 ساله تاریخی هند تماشا نکرد. شهری با سازه های فراوان که جایگاه برگزاری آیین ها و مراسم مذهبی است . در واراناسی همان رود گنگ رود مقدس هندی ها وجود دارد، رودی که هندی ها در آن حمام نموده و عبادت می نمایند. در حاشیه این رود می توان حیواناتی را دید که آزادانه د رحال پرسه زدن هستند و کسی هم کاری به کار آن ها ندارد.

ساحل پالولم در گوا

یکی از برترین تفریحات هند رفتن به گوا و وقت گذرانی در ساحل پالولم است. ساحلی بسیار تمیز با درخت های نخل بلند و آبی آبی به آرامی آرامش که برای شنا عالی است. یکی از منحصر بفردترین و دوست داشتنی ترین خصوصیات ساحل پالولم در گوا این است که از هر چیزی تکه ای دارد: گردشگران مستقل، جمعیت شاد، غذاهای متنوع، فعالیت های آبی و امکان داشتن سفر های نیم روزی و یک روزی به منطقه ها تماشای اطراف.

غذاخوری ناتراج در ادایپور (Natraj Dining Hall)

این رستوران بین مردم ادایپور است و برترین شانستان برای چشیدن طعم لذیذ غذاهای سنتی هند را در این رستوران می توانید امتحان کنید. مجذوب کننده ترین ویژگی این رستوران این است که وقتی یک .عده غذایی در آن شامل چندین و چند نوع غذاهای متنوع و مزه های مختلف است که همه آن ها در کاسه بشقاب های فلزی سرو می شوند. این رستوران در ادایپور و در منطقه بازار باپو قرار گرفته است و از کاخ شهر که یکی از تماشای های شهر است تا آنجا فقط نیم ساعت پیاده روی است. اگر خوش شانس باشید و شلوغ نباشد خیلی زود می توانید وارد رستوران شوید اما همین که روی صندلی بشینید همه چیز به بیشترین سرعت ممکن انجام می گردد. در یک وعده غذایی می توانید بشقاب های متنوعی از سبزیجات، برنج، چاپاتی تازه و چندین نوع غذای خوشمزه دیگر بخورید. برخی از غذاها بی نهایت تند هستند پس بهتر است قبل از خوردن خوب سوال بپرسید!

راه پله های چاند بائوری در آبهاناری (Chand Baori Stepwell)

شاید اولین باری که بخواهید از راه پله چاند بائوری در آبهاناری تماشا کنید فکرکنید که قرار است از چند پله کوچک خاک گرفته در یک شهر قدیمی تماشا کنید. چاند بائوری در فاصله 10 کیلومتری از جاده آگرا جیپور قرار گرفته است این منطقه دارای یک تانکر آب 1200 ساله است که هنوز هم مورد استفاده است. راه پله هایی که مجموعا از 3500 پله تشکیل شده است و فرم زیگزاکی شگفت انگیزی دارد و یکی از تفریحات هند و از کارهایی است که باید انجام دهید. در موقع خروج هم یک انعام کوچک به مسئول این مکان بدهید.

منبع: nomadicmatt.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1491

به "این کارها را فقط در هند می توانید انجام دهید (تور دهلی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کارها را فقط در هند می توانید انجام دهید (تور دهلی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید