چگونه در سفر مراقب تلفن همراه باشیم؟

به گزارش سفر به هند، تلفن همراه یکی از ضروریات زندگی امروزی به ویژه در خارج از منزل است. آیا می دانید در سفر چگونه باید از تلفن همراه تان مراقبت کنید؟

چگونه در سفر مراقب تلفن همراه باشیم؟

برای بسیاری از گردشگران تلفن همراه یکی از ضروری ترین ابزار سفر به ویژه در سفرهای جاده ای محسوب می گردد، زیرا با استفاده از آن می توانند به راحتی عکاسی نمایند، جاذبه های راستا را پیدا نمایند و... .

با وجود جایگاه و اهمیتی که این وسیله در جای جای زندگی روزمره باز نموده است، پس مراقبت از آن به ویژه در هنگام سفر ضروری به نظر می رسد. آیا می دانید چگونه می توان از گم شدن تلفن همراه پیشگیری کرد؟ یا در صورت بروز آن چه باید کرد؟

استفاده از اپلیکیشن Find My Phone یا سرویس های مشابه

برخلاف تصور عموم، این اپلیکیشن باید به صورت دستی فعال گردد. پس بهتر است تا قبل از سفر از قسمت تنظیمات این گزینه را در گوشی تان فعال کنید. بعلاوه، بهتر است تا گزینه ارسال آخرین مکان (Send Last Location) را نیز را فعال کنید.

در گوشی های دارای سیستم عامل اندروید نیز می توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات، در قسمت امنیت و مکان (Security & Location) گزینه گوشی یاب (Find My Device) را فعال کنید. برای اطمینان از عملکرد آن نیز می توانید صفحه Find Your Phone را در حساب کاربری گوگل چک کنید.

تماس با اپراتور در صورت سرقت یا مفقود شدن تلفن همراه

اگر در طول سفر به هر علت تلفن همراه تان دچار سرقت یا مفقودی شد، بهتر است تا مورد را هرچه سریع تر به اپراتور اطلاع دهید؛ زیرا اپراتورها امکان رهگیری ارسال اطلاعات و... را در اختیار دارند. البته در صورت پرداخت حق بیمه برای تلفن همراه (به ویژه در سفرهای خارجی) امکان تعمیر یا جایگزینی تلفن در صورت وقوع حوادث احتمالی وجود دارد.

از گوشی و اطلاعات آن محافظت کنید

ممکن است هزینه محافظ صفحه نمایش یا قاب مناسب برای گوشی گران به نظر برسد، ولی از بسیاری آسیب های احتمالی و در نتیجه، تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری می نماید. بعلاوه، بهتر است تا در دوره های مشخصی از اطلاعات موجود در گوشی شامل شماره های تماس، عکس ها و... یک نسخه کپی (back up) تهیه کنید. حتی می توانید با رمزگذاری فایل ها از دسترسی دیگران به فایل ها و اطلاعات شخصی در صورت سرقت یا مفقودی جلوگیری کنید.

ذخیره اطلاعات تماس در صفحه نمایش گوشی

در صورت امکان اطلاعات تماس مانند شماره موبایل دوم یا آدرس ایمیل تان را در صفحه نماش گوشی ذخیره کنید؛ زیرا در صورت گم شدن یابنده آسان تر می تواند به شما دسترسی پیدا کند. برای مثال، می توانید اطلاعات مورد نظر را روی کاغذی یادداشت نموده و از آن عکس بگیرید. البته بیشتر تلفن های هوشمند این امکان را دارند تا شماره تماس های ضروری را در صفحه نمایش (Lock Screen) ذخیره و نشان دهند.

منبع: کجارو / nytimes.com
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1326

به "چگونه در سفر مراقب تلفن همراه باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در سفر مراقب تلفن همراه باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید