چهارسوی ضرابخانه بازار تاریخی قیصریه اصفهان برطرف تصرف شد

به گزارش سفر به هند، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارشهای بدست آمده، چهارسوی ضرابخانه بازار تاریخی قیصریه اصفهان برطرف تصرف شد.

چهارسوی ضرابخانه بازار تاریخی قیصریه اصفهان برطرف تصرف شد

علیرضا ایزدی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بازار تاریخی قیصریه اصفهان با بیش از هشت و نیم کیلومتر طول و نزدیک به 400 سال قدمت یکی از بزرگترین و کهن ترین بازارهای تاریخی اصفهان است که در ضلع شمالی میدان نقش دنیا واقع شده است.

وی ادامه داد: در این 400 سال بیش از هشت هزار واحد تجاری در این بازار در قالب تیمچه های بازارهای مختلف، راسته بازارها، کاروانسراها و سراها فعالیت می نمایند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: طی دهه های گذشته به علت قدمت بازار، بعضی سودجویان با تصرف غیرقانونی فضاهای عمومی بازار همانند ورودی های چهارسوهای بازار و سکوهای بزرگ پیرنشین چهارسوهای بازار اقدام به ایجاد مستحدثاتی همانند فروشگاه نموده بودند.

ایزدی توضیح داد: با اقدامات حقوقی حوزه امور حقوقی اداره کل و همکاری همکاران یگان حفاظت و گروه امانی، پس از دریافت حکم قضائی یکی از بزرگترین مجموعه هایی که به صورت غیر قانونی در فضاهای عمومی چهارسوی ضرابخانه بازار بزرگ و تاریخی قیصریه اقدام به ایجاد فروشگاه نموده بود، تخریب و این مجموعه زیبای تاریخی که بدون اذن و غاصبانه تصرف شده بود، هم زمان با پاسداشت هفته میراث فرهنگی برطرف تصرف شد و بازسازیگران برای بازسازی این بخش از بازار در مجموعه ضرابخانه مستقر شدند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 خرداد 1402 بروزرسانی: 3 خرداد 1402 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1602

به "چهارسوی ضرابخانه بازار تاریخی قیصریه اصفهان برطرف تصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارسوی ضرابخانه بازار تاریخی قیصریه اصفهان برطرف تصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید