پیش نویس آیین نامه اجرایی تشخیص نفایس بررسی شد

به گزارش سفر به هند، جلسه شورای ملی ثبت آثار به منظور بررسی پیش نویس آیین نامه اجرایی تشخیص نفایس با حضور معاون میراث فرهنگی کشور روز یکشنبه 24 فروردین 99 در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گشت.

پیش نویس آیین نامه اجرایی تشخیص نفایس بررسی شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، مصطفی پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار گفت: در این جلسه که به دلیل رعایت الزامات بهداشتی، برخی از اعضای شورای ملی ثبت آثار به شکل مجازی در آن حضور داشتند، به موضوع آیین نامه اجرایی نفایس پرداخته شد.

او اضافه نمود: بر اساس اصل 83 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آثار تاریخی فرهنگی منقول و غیر منقول دولتی کشور که در زمره نفایس ملی قلمداد می شود، قابل انتقال به غیر نیست مگر با تصویب مجلس شورای اسلامی آن هم در صورتی که از نفایس منحصر به فرد نباشد.

پورعلی شرح داد: با توجه به اهمیت این موضوع و دستور معاون میراث فرهنگی کشور، مطالعات به منظور تدوین آیین نامه اجرایی تشخیص نفایس توسط اداره کل ثبت آثار انجام شد و در این جلسه با حضور اعضای شورای ملی ثبت آثار بررسی شد.

مدیرکل دفتر ثبت آثار بیان نمود: این آیین نامه باید به تصویب شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور نیز برسد.

در پایان جلسه ضمن جمع بندی اولیه نظرات اعضای شورای ملی ثبت آثار، مقرر شد تا اداره کل حفظ و احیای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این موضوع را پیگیری کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 287

به "پیش نویس آیین نامه اجرایی تشخیص نفایس بررسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش نویس آیین نامه اجرایی تشخیص نفایس بررسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید