والیبال نوجوانان دنیا، تیم ایران به نیمه نهایی رسید، لهستان، تنها مانع ایران در راه فینال

به گزارش سفر به هند، تیم والیبال نوجوانان ایران با غلبه بر آرژانتین به جمع چهار تیم برتر رقابت های قهرمانی دنیا صعود کرد و حریف لهستان در مرحله نیمه نهایی شد.

والیبال نوجوانان دنیا، تیم ایران به نیمه نهایی رسید، لهستان، تنها مانع ایران در راه فینال

به گزارش خبرنگاران، در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان دنیا که امروز به میزبانی سالن 12 هزارنفری آزادی برگزار گردید، نوجوانان ایران میزبان آرژانتین بودند.

دو تیم درحالی مقابل هم صف آرایی کردند که شاگردان مسعود آرمات مرحله گروهی را با 3 برد و یک باخت و ایستادن در رده دوم گروه A تمام نموده بودند تا در مرحله دوم هم با غلبه بر جمهوری چک راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

تقابل ایران و آرژانتین اما با شروع بسیار خوب نوجوانان کشورمان در ست اول شروع شد و شاگردان پابلو ریکو هر چند که گام به گام پیش آمدند اما در هایت در امتیاز 25 بر 21 متوقف شدند تا ست به سود ایران تمام گردد.

در ست دوم به رغم بازی نزدیک ایران مقابل حریف، این آرژانتین بود که به امتیاز 26 بر 24 رسید. ایران در ست سوم جبران مافات کرد و با کسب امتیاز 25 بر 19 بازی را به ست چهارم کشاند. مسعود آرمات در ست دوم این بازی به علت اعتراض به داور اول بازی، کارت زرد دریافت کرد.

چهارمین ست بازی با اختلاف امتیاز بالا برای ایران همراه بود به طوری که فاصله تا امتیاز 20 بر 8 به سود ایران پیش رفت و آرژانتین به زحمت و در امتیاز 10 بر 23 توانست امتیازاتش را از تک رقمی بودن خارج کند. در نهایت ایران با کسب امتیاز 25 بر 11 بازی را برد و حریف لهستان در مرحله نیمه نهایی شد.

عرفان نوروزی و یوسف کاظمی با کسب 16 پوئن، امتیازآورترین بازیکنان این مسابقه شدند و در تیم آرژانتین هم جولیانو تورسیتو با 11 امتیاز، برترین بازیکن بود.

در این بازی ملی پوشان نوجوان ایران در مجموع 99 پوئن شامل 49 امتیاز حمله، 13 امتیاز دفاع، یک امتیاز سرویس و 36 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند. آرژانتین هم 77 پوئن شامل 43 امتیاز حمله، 6 امتیاز دفاع، 3 امیتاز سرویس و 25 امتیاز از اشتباهات حریف خود کسب کرد.

مهدی علی نژادف معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان هم دقایقی پس از شروع این مسابقه در سالن 12 هزار نفری آزادی حضور یافت و پس از انجام ریپد تست کرونا (تست با جواب فوری) در صندلی ویژه نظاره گر مسابقه دو تیم ایران و آرژانتین شد. تیم ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف لهستان خواهد رفت. ایران در مرحله گروهی 3 بر صفر به لهستان باخته بود.

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دنیا که از دوم شهریورماه با حضور 18 تیم شروع شده است، روز پنج شنبه هفته جاری به خاتمه می رسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1133

به "والیبال نوجوانان دنیا، تیم ایران به نیمه نهایی رسید، لهستان، تنها مانع ایران در راه فینال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والیبال نوجوانان دنیا، تیم ایران به نیمه نهایی رسید، لهستان، تنها مانع ایران در راه فینال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید