هفتمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در شاهرود برگزار می گردد

به گزارش سفر به هند، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از برگزاری هفتمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در منطقه نمونه گردشگری زیست کره توران شهرستان شاهرود اطلاع داد.

هفتمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در شاهرود برگزار می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کریسمس 2021 کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از سمنان، حسین خواجه بیدختی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره باهدف معرفی منطقه نمونه گردشگری زیست کره توران برگزار می گردد.

وی به بعضی از اهداف برگزاری این جشنواره گردشگری اشاره نمود و گفت: این جشنواره باهدف آشنایی و معرفی گردشگران باقابلیت های گردشگری طبیعی این منطقه برگزار می گردد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بابیان اینکه گردشگری طبیعی یکی از مهم ترین جاذبه های گردشی این شهرستان به شمار می رود توضیح داد: هفتمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور زمینه را برای گردشگری طبیعی و از جمله پرنده نگری در این شهرستان فراهم می نماید.

خواجه بیدختی زیستگاه اصلی زاغ بور را منطقه خوارتوران بیان کرد و گفت: زیست کره توران یکی از مناطق نمونه گردشگری در استان سمنان است که در این منطقه زاغ بور که پرنده بومی این استان است زیست می نماید.

وی با اشاره به ضرورت حفاظت از گونه های بومی استان اعلام نمود: زاغ بور از گونه های پرندگان آندمیک یا بومی انحصاری ایران است که برگزاری جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور علاوه بر معرفی منطقه نمونه گردشگری زیست کره توران باهدف معرفی این گونه بومی نیز انجام می گردد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اضافه نمود: جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در روز دوم مهرماه سال جاری برگزار می گردد.

خواجه بیدختی با اشاره به همکاری بعضی دستگاه های اجرایی برای برگزاری جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور گفت: این جشنواره با همکاری اداره پارک ملی توران برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 70

به "هفتمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در شاهرود برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در شاهرود برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید