نخستین موتور خانواده 3 سیلندر سال جاری فراوری می گردد

به گزارش سفر به هند، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تحقیق، طراحی و فراوری موتور ایران خودرو (ایپکو) گفت: این شرکت با منظره پیشتازی در طراحی و توسعه قوای محرکه پایدار، توجه به کاهش مصرف و آلایندگی پیشرانه های خودرو را در دستور کار خود دارد.

نخستین موتور خانواده 3 سیلندر سال جاری فراوری می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مهدی رجبعلی اضافه کرد: بر این اساس نسل تازه موتور های ایرانی با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در این شرکت در حال طراحی و توسعه است و از این حیث طراحی خانواده موتور سه سیلندر را می توان مهم ترین دستاورد در این حوزه دانست.

وی ادامه داد: برای طی دوران گذار تا رسیدن به فراوری انبوه موتور های کم مصرف، ارتقا و توسعه موتور های موجود و کاهش آلایندگی و مصرف سوخت نیز عمده ترین فعالیت های توسعه ای قوای محرکه شرکت ایپکو است.

مدیرعامل شرکت ایپکو، با اشاره به پیشرفت طرح فراوری موتور EF 7 پلاس تنفس طبیعی، گفت: این طرح از منظر توسعه ای اتمام یافته و در حال تامین و تدارک قطعات برای شروع فراوری انبوه است.

رجبعلی، ضمن تاکید بر فراوری انبوه موتور EF 7 پلاس در آینده نزدیک، اصلی ترین طرح این شرکت را، طراحی و فراوری خانواده موتور های سه سیلندر ایران خودرو دانست و گفت: مراحل توسعه این خانواده موتور در حال اجرا است و امیدواریم تا نیمه اول سال جاری، بتوانیم قطعاتی که نقشه های آن در اختیار سازندگان قرار گرفته را دریافت نموده و وارد فرآیند تاییدیه قطعات شویم و پیش بینی می کنیم تا انتهای سال، اولین موتور خانواده موتور سه سیلندر، در خط فراوری قرار گیرد.

وی با بیان این که توسعه نسل سوم خودرو های دورگه در شرکت ایپکو از جمله طرح های در دست اقدام است، مطرح نمود: بخشی از طرح جامع توسعه برق و الکترونیک ایران خودرو مربوط به بخش ای. سی. یو و نرم افزار کاربردی موتور، در شرکت ایپکو در حال اجرا است که این طرح در نیمه اول سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1444

به "نخستین موتور خانواده 3 سیلندر سال جاری فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین موتور خانواده 3 سیلندر سال جاری فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید