مستند ماشین بازها ، قسمت هشتم: بهرام قیصرزاده

به گزارش سفر به هند، خیلی از اهالی صنعت خودروی کشور بر این مسئله پافشاری می نمایند که اگر فضای رقابتی درست و حسابی در کشور شکل نگیرد، صنعت خودروی ایران همچنان همان است که بود: بی برنامه و مستهلک. به اعتقاد بسیاری از دست اندرکاران تا وقتی که خودروهای با کیفیت خارجی در بازار داخلی حضور پیدا ننمایند، نمی توانیم به پیشرفت خودروسازی کشور امیدوار باشیم.

مستند ماشین بازها ، قسمت هشتم: بهرام قیصرزاده

بهرام قیصرزاده، متولد 1329 از آبادان، یکی از این افراد است؛ کسی که با جرأت و جسارت روح تازه ای در بازار خودروهای وارداتی ایران دمید.

در قسمت هشتم مستند ماشین بازها پای صحبت های بهرام قیصرزاده نشستیم تا بیشتر از ماجراهای واردات پورشه و مازراتی به ایران برای ما بگوید.

بهرام قیصرزاده پیش از ورود به بازار خودروی ایران یکی از چهره های سرشناس فراوری در ایران بود و در عرصهٔ نساجی فردی شناخته شده به حساب می آمد. اواسط دههٔ هشتاد او مدیرعامل شرکت تعیین موتور شد؛ شرکتی که با مدیریت آقای بهبهانی برند پورشه را وارد ایران کرد. اینطور بود که اولین خودروی اسپرت لوکس بعد از انقلاب به ایران وارد شد و استانداردهای بازار را تغییر داد.

مقصد مهم آقای قیصرزاده بعد از پورشه، مازراتی بود. برای همین حدود دو سال بعد از واردات پورشه، با تاسیس شرکت آرتاتاک موتور و انتخاب او به مدیرعاملی، مازراتی وارد ایران شد.

در این قسمت از ماشین بازها، با مرور خاطرات بهرام قیصرزاده، در کنار فربد زاوه، مدیرعامل شرکتی که برند آلفارومئو ایتالیا را وارد ایران کرد، کمی در موضوع واردات خودرو و احتیاج به تغییر نگاه ها در این حوزه عمیق تر شدیم؛ بحث این قسمت از ماشین بازها، بحث یک زاویه نگاه است که می تواند موضوع واردات خودرو را یک خطر مرگبار قلمداد کند یا یک فرصت بسیار مناسب برای رشد و بلوغ.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1460

به "مستند ماشین بازها ، قسمت هشتم: بهرام قیصرزاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند ماشین بازها ، قسمت هشتم: بهرام قیصرزاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید