مقایسه کیا ریو هاچ بک با هیوندای i20 و تویوتا یاریس هاچ بک

به گزارش سفر به هند، برای کیا ریو هاچ بک از بین خودروهای موجود در بازار ایران، رقبای متعددی را مانند هیوندای ولستر، تویوتا یاریس، مزدا 2، هیوندای i20 و کیا پیکانتو می توان درنظر گرفت.

مقایسه کیا ریو هاچ بک با هیوندای i20 و تویوتا یاریس هاچ بک

در این مقاله، به منظور ارزیابی قابلیت ها و تسهیل انتخاب خودرویی کارآمد و متناسب با بودجه و احتیاج مشتریان به مقایسه کیا ریو هاچ بک با هیوندای i20 و تویوتا یاریس هاچ بک می پردازیم.

مقایسه کیا ریو هاچ بک با هیوندای i20

هیوندای i20 یکی از محصولات خوش نام و باکیفیتِ شرکت هیوندای کره جنوبی است که با وجود برخورداری از امکانات و قابلیت های هم سطح و حتی درمواردی برتر نسبت به کیا ریو هاچ بک، توانست به فروش خوبی در بازار ایران دست پیدا کند.

با ورود به داخل خودرو اولین چیزی که جلب توجه می نماید، متریال استفاده شده در کابین هیوندای است که کیفیت مطلوبی دارد؛ بااین حال باید قبول کرد که از این نظر در مقایسه کیا ریو هاچ بک پایین تر است. بعلاوه ازنظر ظاهری بدنه ریو هاچ بک شکیل تر به نظر می آید.

شرکت های فراورینماینده برای هر دو خودرو پیشرانه 4 سیلندر در نظر گرفتند. در دیگر موارد مربوط به موتور مانند حجم موتور، حداکثر قدرت، گشتاور و جعبه دنده دارای شرایطی یکسان هستند. اما در بحث شتاب اولیه و سرعت، ریوی کره ای از رقیب خود جلوتر است.

در خصوص سوخت هر دو ازجمله خودروهای کم مصرف محسوب می شوند و حجم مخزنشان تقریباً یکسان است. استاندارد آلایندگی یورو 5 برای ریو هاچ بک و برای i20 یورو 3 درنظر گرفته شده است.

نمای جانبی کیا ریو هاچ بک 2016

i20 از سیستم های پایداری و ترمز نظیر ESP-ASR-BAS-TCS که درون ریو هاچ بک به کاررفته، بی بهره است. در بحث تجهیزات و امکانات رفاهی هم این هاچ بک کره ای عملکرد بهتری نسبت به i20 دارد.

امکاناتی که درمورد هر دو خودرو ذکر شد، برای حرکت این دو هاچ بک کوچک شهری کافی است. i20 خودروی تیز و چابک و با خصوصیات شهری تری در مقایسه کیا ریو هاچ بک است، ولی در جاده های بیرون از شهر ریو عملکرد بهتری دارد.

شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای i20 آگاه شوید.

مقایسه کیا ریو هاچ بک با تویوتا یاریس هاچ بک

تویوتا یاریس هاچ بک 2016 خودرویی کارآمد برای رفت و آمد روزانه است. علاوه بر این، تویوتا یاریس از راهنمایی راحت و آسانی برخوردار است و سواری نرمی را در جاده برای سرنشینان فراهم می نماید. بزرگ ترین عیب تویوتا یاریس برچسب قیمتی زیاد آن است.

تویوتا یاریس خودرویی در ابعاد کوچک و مناسب برای مسافرت های درون شهری است. این خودرو در چند نسل و دو مدل سدان و هاچ بک فراوری شد. این هاچ بک ژاپنی در بازار ایران به عنوان یک رقیب برای کیا ریو هاچ بک شناخته می گردد.

در نگاه به تویوتا یاریس هاچ بک، به لحاظ ظاهری آن را از ریو هاچ بک شکیل تر می یابیم؛ ولی متریال به کاررفته درون کابین این خودرو کیفیت کمتری در مقایسه کیا ریو هاچ بک دارد. کمپانی های فراورینماینده این دو خودرو را با پیشرانه 4 سیلندر روانه بازار کردند.

در دیگر موارد فنی مانند حجم موتور، حداکثر قدرت، گشتاور و جعبه دنده این دو خودروی آسیایی تقریباً از سطحی مساوی برخوردارند. اما در بحث شتاب اولیه و سرعت این ریوی کره ای است که رقیب خود را پشت سر می گذارد.

نمای داخلی کیا ریو هاچ بک 2016

این دو هاچ بک در مصرف سوخت ازجمله خودروهای کم مصرف در بازار محسوب می شوند و سیکل ترکیبی برای هر دو تقریباً 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. حجم مخزن برای هر دو هاچ بک تقریباً یکسان است. کیا از سیستم های پایداری و ترمز مانند ESP-ASR-BAS-TCS برای ریو هاچ بک استفاده نموده است؛ درصورتی که هاچ بک ژاپنی فاقد این گزینه ها است.

کیا ریو پیروز به کسب 5 ستاره ایمنی از مؤسسه یورو انکپ (Euro NCAP) و 4 ستاره از 5 ستاره از مؤسسه IIHS آمریکا شد، اما یاریس های بازار ایران دارای 2 کیسه هوا است و سیستم کنترل پایداری ندارد؛ بنابراین سطح ایمنی جهانی برای آنها نامعتبر است.

اگر در پی یک هاچ بک شهری با استهلاک کم هستید، هر دو خودرو گزینه های مناسبی هستند. هر دو فرمان پذیری خوب و سواری نرمی دارد. این دو آسیایی ظاهر شیک و جمع و جوری دارد و بعلاوه برای کارهای روزانه و عبور و مرور شهری بسیار مناسب است.

نمای پشت کیا ریو هاچ بک

در بحث هزینه و قیمت این نکته قابل ذکر است که برای تویوتا یاریس در ایران قیمت مناسبی در نظر گرفته نشده است و کارشناسان بازار این موضوع را ضعف یاریس هاچ بک تلقی می نمایند.

در حال حاضر، به علت افسارگسیختگی بازار با قیمت های نجومی توصیه ما این است که برای کوتاه کردن دست دلالان از بازار و قیمت گذاری معقول، از خرید این خودرو با چنین قیمت هایی خودداری کنید. اکنون خرید و فروش این دو خودرو در بازار خودروهای کارنموده در جریان است. تویوتا یاریس در مقایسه کیا ریو هاچ بک دارای قیمت بیشتری است.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا یاریس هاچ بک به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه کیا ریو هاچ بک در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش کیا ریو هاچ بک

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1458

به "مقایسه کیا ریو هاچ بک با هیوندای i20 و تویوتا یاریس هاچ بک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا ریو هاچ بک با هیوندای i20 و تویوتا یاریس هاچ بک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید