نحوه انتخاب برترین رنگ مبل [4 روش کاربردی]

به گزارش سفر به هند، در انتخاب برترین رنگ مبل با توجه به سایز و مقدار و محل قرارگیری آن، اگر به رنگ و سبک آن دقت نکنید، باعث ایجاد احساس بدی در محیط مورد نظر شما خواهد شد. انتخاب برترین رنگ مبل، نه تنها باعث می گردد که اجزای یک اتاق با یکدیگر ارتباط مناسب پیدا نمایند، بلکه روحیات شما را هم به خوبی معین می نماید.

نحوه انتخاب برترین رنگ مبل [4 روش کاربردی]

نحوه انتخاب برترین رنگ مبل

اقدام اولیه برای انتخاب برترین رنگ مبل

انتخاب برترین رنگ مبل از دو جهت اهمیت پیدا می نماید. اول اینکه مبل، محل استراحت و اجتماع خانوادگی در خانه است و دوم اینکه مبلمان، محور اصلی هر ساختمانی خواهد بود. در انتخاب برترین رنگ مبل با توجه به سایز و مقدار و محل قرار گیری آن، اگر به رنگ و سبک آن دقت نکنید، باعث ایجاد احساس بدی در محیط خانه یا محل کار و یا هر جای دیگری که از آن استفاده می کنید، خواهد شد. با این حال انتخاب برترین رنگ مبل، نه تنها باعث می گردد که اجزای یک اتاق با یکدیگر ارتباط مناسب پیدا نمایند، بلکه روحیات شما را هم به خوبی معین می نماید. تنها کاری که شما باید برای انتخاب برترین رنگ مبل انجام بدهید این است که تصمیم بگیرید؛ آیا می خواهید همه چیز معمولی و معتدل به نظر برسد و یا با یک انتخاب جسورانه، مبلمان شما به یک تکه از اثر هنری در اتاقتان تبدیل گردد. اولین اقدام شما برای انتخاب برترین رنگ مبل این است که الهام بگیرید. به مجلات و سایت های فروش مبل و یا طراحی های داخلی سر بزنید تا با انواع رنگ های موجود در بازار آشنا شوید و مبل مناسب با فضای خود را انتخاب کنید. این مجلات نه تنها نکات مفیدی را در انتخاب رنگ ها به شما نشان می دهند، بلکه مملو از عکس هایی از اتاق ها با طراحی حرفه ای می باشند که می تواند ایده ای روشن از آنچه می خواهید را در انتخاب برترین رنگ مبل، به شما ارائه دهد. سایت هایی مانند HGTV و یا Pinterest می توانند ایده هایی را در این زمینه در اختیار شما بگذارند. بعلاوه می توانید با کمی جستجو، از فروشگاه های مبلمان و دکوراسیون منزل تماشا نموده و با نمونه های مختلف فصلی یا برندهای حاضر برای انتخاب برترین رنگ مبل در بازار آشنا شوید.

نحوه انتخاب برترین رنگ مبل بر اساس سایر وسایل

در انتخاب برترین رنگ مبل از رنگ هایی بهره ببرید که دکوراسیون موجود شما را برای ایجاد ظاهری منسجم تکمیل می نمایند. یک راه آسان برای انتخاب برترین رنگ مبل، پایه گذاری آن بر اساس سایر رنگ های موجود در اتاق است. استفاده از رنگ های مکمل روی چرخه رنگ، این تطبیق و هماهنگی را تضمین می نماید و کوشش شما را برای انتخاب برترین رنگ مبل به نتیجه خوبی می رساند. برای مثال اگر اندازه رنگ نارنجی از طریق لامپ ها، فرش، تابلو ها و چیزهای دیگر در اتاق زیاد است، انواع درجات رنگ آبی، انتخاب برترین رنگ مبل برای شما خواهد بود. اگر بخش هایی عظیمی از دکوراسیون شما به رنگ بنفش است برای انتخاب برترین رنگ مبل، رنگ های سبز را در نظر بگیرید. بعلاوه با توجه به سایر وسایل مورد استفاده در دکوراسیون، از رنگ های هم خانواده برای انتخاب برترین رنگ مبل بهره ببرید. برای مثال اگر کف پوش شما در تنالیته خاکستری است، برای رنگ مبل، مشکی را انتخاب کنید که زیبایی خاصی خواهد داشت. یک ایده برای دکوراسیون شما این است که رنگ مبل را خنثی انتخاب کنید تا بتوانید سایر وسایل را با تزئین در مرکز توجه قرار دهید؛ زیرا همانطور که گفته شد، مبل اصلی ترین محور دکوراسیون است و هر شکلی که باشد توجه زیادی از چشم را به خود جلب خواهد نمود. می توانید همین مبل با رنگ خنثی را با کوسن هایی به رنگ قرمز، جلوه و زیبایی بدهید.

شرایط لازم برای انتخاب برترین رنگ مبل

برای زنده نگه داشتن فضای روحی اتاق ، انتخاب برترین رنگ مبل آن است که آن را با منظره ها فضای باز اطراف مطابقت دهید. اگر پنجره های زیادی رو به فضای سبز دارید، سعی کنید رنگ مبل را با آن فضای سبز جفت کنید. به اسم مثال، اگر در منطقه ای بسیار جنگلی زندگی می کنید، رنگ های خاکی مانند انواع سبزها، قهوه ای و برنزه ها، مکمل و مناسب هستند. یا اگر یک باغ عظیم در فضای باز دارید، تطبیق با سایه های رنگ گل های باغ می تواند انتخاب برترین رنگ مبل باشد. اگر در محیط های شهری زندگی می کنید، از ساختمان های اطراف آن، رنگ مناسب مبل را به دست آورید. به اسم مثال، رنگ سایه های آجر اطراف یا خاکستری تیره سازه های فلزی براق، برای انتخاب رنگ مبل، می تواند ایده های مناسبی باشد.

نکته بسیار مهم در انتخاب برترین رنگ مبل این است که مصرف مبل را بشناسید. برای مثال اگر در محیط خود کودک یا حیوان خانگی دارید، انتخاب رنگ های روشن برای مبل، گزینه مناسبی نمی باشد. رنگ های خنثی مثل خاکستری تیره، مشکی و… را انتخاب کنید تا لکه های احتمالی را پنهان کند. بعلاوه محل قرارگیری مبل در انتخاب برترین رنگ مبل تأثیرگذار خواهد بود. برای مثال اگر مبل شما در کنار یک پنجره عظیم قرار گرفته است، تابش مستقیم آفتاب و یا گرد و غبار به مرور زمان، آسیب های جدی به مبل وارد خواهد نمود. به همین علت از رنگ های محو مانند خامه ای، کرم و یا خاکستری بهره ببرید.

منبع: اتاق
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1135

به "نحوه انتخاب برترین رنگ مبل [4 روش کاربردی]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه انتخاب برترین رنگ مبل [4 روش کاربردی]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید