ماجراجویی خطرناک در پله های بهشت هاوایی

به گزارش سفر به هند، پله های هایکو در هاوایی (The Haiku Stairs)

با شنیدن نام هاوایی یاد چه چیزی می افتید؟ حتما سواحل مشهور آن که به آبی دریا و سواحل بی نظیر، وسیع و آرامش بخشش و خلاصه این ها می گردد زیبایی هاوایی، اما به نظر شما چه چیزی می تواند از زیبایی برای مردم مجذوب کننده تر باشد؟ مطئمنا ماجراجویی و ریسک! می خواهیم راجع به یکی از زیباهای ترسناک هاوایی یعنی پله های هایکو در هاوایی صحبت کنیم. با خبرنگاران همراه باشید:

ماجراجویی خطرناک در پله های بهشت هاوایی

یکی از جذابیت های خطرناک جزیره هاوایی، پله هایی است که به پله های هایکو در هاوایی مشهورند، این پله های بسیار خطرناک در طی جنگ جهانی دوم در میان کوهستان ساخته شده اند و تعداد آن ها به 3922 عدد می رسد. در خصوص تاریخچه ساخت پله های هایکو این طور گفته می گردد که بعد از یکی از درگیری های جنگ جهانی دوم به نام جنگ پرل هاربر، ارتش دریایی انگلستان به این فکر افتاد تا یک پروژه مرموزانه را راه اندازی کند.

ارتش این کشور تصمیم گرفت تا برای تقویت ارتباطات نطامی خود راهی در دره هایکو بسازد، طبق گفته بومیان این منطقه، برای اینکه چنین راهی ساخته گردد احتیاج بود تا دو کوه هم ارتفاع در کنار هم وجود داشته باشند و راستا بین آن ها هم یک راستا صاف باشد. از آن جا که چنین شرایطی در آنجا وجود نداشت، کارگران مجبور شدند تا راه پله هایی در دل دره و کوهستان بسازند تا بتوانند به قله کوه برسند.

از آن جا که پله های هایکو در هاوایی در دل کوهستان سرسبز ساخته شده است، به آن ها پله های بهشت هاوایی هم گفته می گردد اما واقعیت این است که این پله ها بسیار خطرناک اند و بالا رفتن از آن ها می تواند به قیمت جانتان تمام گردد. پله هایی جادو نماینده در لفافه ای از گیاهان و درختان سرسبز نخل و مانگو، که همین طبیعت زیبا باعث می گردد تا افراد ماجراجو را دعوت به تماشا جادوی خیره نماینده خود کند…

این پله ها تا سال های سال بسته بودند و بازدید از آن ها قدغن بود تا اینکه در سال 1975 بازگشایی شد و مردم می توانستند از آن تماشا نمایند اما به علت خرابی پله ها و امنیت بسیار پایینی که داشت، در سال 1987 دوباره بسته شد.

باگذشت زمان به علت حوادث طبیعی مانند وزش باد و طوفان، آسیب های زیادی به پله های هایکو در هاوایی وارد شده است و باعث سست شدن آن ها شده است و به همین علت بالا رفتن از آن ها اصلا کار معقولی نیست اما با این حال باز هم ظاهرا دولت منطقه نتوانست جلوی افراد ماجراجو را بگیرد، به همین علت برای افرادی که از این پله ها بالا بروند، مجازات و جریمه نقدی 1000 هزار دلاری در نظر گرفت.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به خطر کردن بیشتر از جانتان اهمیت می دهید و روزی تصمیم گرفتید از این مکان تماشا کنید، یادتان باشد در صورت زنده ماندن، باید مجازاتش را هم به جان خریداری کنید. برخی از افراد در بین 2 پرتگاه تابی نصب نموده اند تا هیجان این خطر را چند برابر نمایند، کاری که مسئولان به شدت خطرناک و مرز جنون دانسته اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1329

به "ماجراجویی خطرناک در پله های بهشت هاوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی خطرناک در پله های بهشت هاوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید