تور برزیل: قطعی شدن صعود برزیل به جام جهانی در شب جنجالی نیمار

به گزارش سفر به هند، خبرگزاری خبرنگاران- تیم ملی برزیل با پیروزی شب گذشته برابر کلمبیا صعودش به رقابت های جام جهانی 2022 قطر را قطعی کرد.

تور برزیل: قطعی شدن صعود برزیل به جام جهانی در شب جنجالی نیمار

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی برزیل با تک گل لوکاس پاکتا، هافبک تهاجمی خود پیروز شد کلمبیا را شکست دهد و آن ها پنج هفته مانده به انتها مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022، صعود خود را به جام جهانی قطر قطعی کردند. برزیل که به عنوان اولین تیم از قاره آمریکای جنوبی به جام جهانی 2022 صعود نموده، در جهت صعود خود هیچ شکستی نخورده و فقط دو امتیاز از دست داده است.

دو تیم برزیل و کلمبیا بامداد آدینه در چارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 قطر به مصاف یکدیگر رفتند و این شاگردان تیته بودند که پیروز شدند با یک گل برابر حریف به پیروزی رسیده و با کسب سه امتیاز این بازی صعودشان به رقابت های جام جهانی که نوامبرسال آینده در قطر برگزار خواهد شد را قطعی نمایند. کلمبیا در حالی قدم به این بازی گذاشت که در سه بازی اخیر سه تساوی به دست آورده بود و در سوی دیگر میدان نیز تنها ملاقاتی در یازده بازی اخیر که برزیل پیروز به کسب پیروزی در آن نشده و به تقسیم امتیازات رضایت داده بود، بازی برابر همین تیم بود.

این بازی در نیمه اول بدون گل به انتها رسید تا کوشش های دو تیم برای باز کردن دروازه بی ثمر بماند. با این حال یکی از صحنه های مهم 45 دقیقه ابتدایی بازی، اعتراض شدید نیمار به داور بازی بود. این ستاره پاری سن ژرمن از بازی فیزیک بازیکنان تیم حریف به شدت عصبانی بود و اعتقاد داشت که داور باید با نشان دادن کارت با آنها برخورد کند.

این بازیکن فرصت هایی برای گلزنی نیز در این بازی به دست آورد اما نتوانست از آنها استفاده کند و در نهایت در دقیقه 72 بازی پیروز شد پاس تک گل برزیل را ارسال کند که به وسیله لوکاس پاکوئتا به ثمر رسید و زمینه ساز پیروزی سلسائو در این ملاقات شد. شاگردان تیته سلطه کاملی بر این بازی داشتند و 63 درصد مالکیت توپ را به خود اختصاص دادند.

آنها بعلاوه 16 شوت به سمت دروازه کلمبیا زدند که از این بین شش شوت در چارچوب قرار داشت، در حالی که تیم حریف در کل 90 دقیقه تنها یک شوت در چارچوب به سمت دروازه برزیل زد. برزیل با کسب این سه امتیاز و با 34 امتیاز از 12 بازی به عنوان اولین تیم از منطقه آمریکا جنوبی صعودش به رقابت های جام جهانی برزیل را قطعی کرد. آرژانتین در حال حاضر با 25 امتیاز از 11 بازی در رده دوم قرار گرفته است و اکوادور با 20 امتیاز از 13 بازی سوم است.

نیمار بامداد امروز 82 دقیقه اضافی در میدان حضور داشت و پاس گل پیروزی بخش تیمش را نیز ارسال کرد. در کلمبیا هنوز تصمیم بحث بر انگیز داور را نتوانسته اند درک نمایند. رقابت های فوتبال انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آمریکای جنوبی بامداد امروز با برگزاری 4 ملاقات پیگیری شد و تیم های برزیل، اکوادور، شیلی و پرو مقابل حریفان به فزونی دست یافتند. در مهمترین بازی برگزار شده، برزیل در استادیوم کورینتیانس آره نا به مصاف کلمبیا رفت و میهمانش را با نتیجه 1-0 شکست داد. تنها گل این بازی را لوکاس پاکِتا در دقیقه 72 به ثمر رساند.

برزیل با این برد 34 امتیازی شد و در حالی که هنوز 6 ملاقات دیگر در رقابت های انتخابی پیش رو دارد، صعودش به جام جهانی را قطعی کرد. این تیم از 12 ملاقاتی که تا به امروز برگزار نموده، 11 برد و یک تساوی در کارنامه دارد. پیش از برگزاری این بازی در خصوص انتخاب یک داور شجاع و باتجربه تردیدهایی وجود داشت. داور که طبعا نه می توانست برزیلی باشد و نه آرژانتینی و یافتن چنین فردی در منطقه آمریکای جنوبی که ملیت برزیلی و آرژانتینی نداشته باشد، سخت بود.

در نهایت روبرتو توبار شیلیایی به عنوان داور این بازی برگزیده شد. کسی که سابقه دو بار قضاوت بازی های کلمبیا را داشت و این تیم با او هرگز مغلوب نشده بود. در کوپا آمه ریکا 2019 او داور بازی کلمبیا برابر آرژانتین بود که کلمبیایی ها 2-0 برنده شدند. ژوئن سال جاری نیز او بازی رفت کلمبیا و برزیل در بارانکیا را داوری کرد و بازی 2-2 به اتمام رسید. توبار 5 بار نیز برای برزیل قضاوت نموده بود که حاصل کار سه برد و دو تساوی برای سلسائو بود.

کلمبیایی ها پیش از بازی اعتراض داشتند که به خاطر رقابت مستقیم با شیلی در راده صعود به جام جهانی، انتخاب تونبار نمی توانسته منطقی باشد و بامداد امروز تعیین شد که اعتراض شان بی علت نبوده است. دقیقه 8 بازی بود که نیمار فوق ستاره برزیلی ها در اعتراض به تصمیم داور به سمت او رفت و به وی تنه کوچکی زد. او رخ به رخ و با چهره ای عصبانی با توبار روبرو شد و حیرت انگیز اینکه حتی یک کارت زرد نیز دریافت نکرد در حالی که طبق قوانین داوری هر گونه برخورد فیزیکی اعتراض آمیز بازیکن با داور می تواند با کارت قرمز مجازات گردد.

نیمار اما به کار ادامه داد و با ارسال پاس گل، یکی از چهره های برتر میدان برای سلسائو بود، بازیکنی که کلمبیایی ها معتقدند 82 دقیقه اضافی در زمین حضور داشت و باید اخراج می شد که در این صورت سرنوشت کلمبیا می توانست کاملا متفاوت گردد. با این شکست و فزونی دیشب شیلی، اکنون کلمبیایی ها به علت تفاضل گل کمتر، در رتبه پنجم قرار گرفته اند و شیلی به رده چهارم رسید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1266

به "تور برزیل: قطعی شدن صعود برزیل به جام جهانی در شب جنجالی نیمار" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور برزیل: قطعی شدن صعود برزیل به جام جهانی در شب جنجالی نیمار" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: قطعی شدن صعود برزیل به جام جهانی در شب جنجالی نیمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید