صنعت گردشگری در آذربایجان جان تازه ای می گیرد

به گزارش سفر به هند، صنعت گردشگری در جمهوری آذربایجان در این سال ها جان تازه ای گرفته و دولت این کشور در توسعه زیر ساخت های این صنعت عزم خود را جذب کرده است.

صنعت گردشگری در آذربایجان جان تازه ای می گیرد

کشور جمهوری آذربایجان دارای پتانسیل های طبیعی و جغرافیایی زیادی برای تبدیل شدن به یک مقصد توریستی موردعلاقه است. در این کشور، مردم محلی می دانند که چگونه باید با توریست های خارجی برخورد کنند و از منطقه های که این توریست ها می خواهند بازدید کنند نیز اطلاع کامل دارند. سواحل دریای خزر، موگان، قره باغ، دشت های میل، کوه ها، جنگل ها، رودخانه ها، چشمه ها، دریاچه ها، منطقه ها تفریحی تابستانی و آثار تاریخی از جمله جاذبه های مهم توریستی جمهوری آذربایجان محسوب می شوند.

از یازده منطقه آب و هوایی در جهان، 9 مورد از آن ها در جمهوری آذربایجان یافت می شود. کارآفرینی در این کشور در حال رشد است و همین امر توسعه صنعت توریستی را روی ریل درست قرار داده است.

دولت آذربایجان نیز توسعه صنعت توریستی را در اولویت خود قرار داده است. امکانات رفاهی متعددی برای توریست ها در منطقه ها مختلف این کشور در نظر گرفته شده است و جاذبه های تاریخی و فرهنگی نیز در حال بازسازی یا ساخت هستند. دولت آذربایجان در واقع به توریستی به عنوان راهکاری برای کاهش بیکاری نگاه می کند و این صنعت همچنین تاثیر مثبتی روی توسعه بخش های دیگر دارد.

جمهوری آذربایجان جاذبه های توریستی متعددی دارد که از جمله آن ها می توان به یادبود سربازان شهید ترک در خیابان شهدا باکو، اشاره کرد. خیابان شهدا باکو مقبره سربازانی است که از طریق ارتش شوروی و یا در جنگ قره باغ کشته شده اند. مرکز حیدر علی اف نیز یکی از جاذبه های اصلی برای توریستان و نماد آذربایجان و باکوی مدرن است. همچنین چندین جاذبه توریستی دیگر در آذربایجان وجود دارد که از میراث تاریخی و فرهنگی غنی این کشور حکایت دارند.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1354

به "صنعت گردشگری در آذربایجان جان تازه ای می گیرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "صنعت گردشگری در آذربایجان جان تازه ای می گیرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری در آذربایجان جان تازه ای می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید