شورای امنیت خواهان آزادی سانگ سان سوچی رهبر غیررسمی میانمار شد

به گزارش سفر به هند، به گزارش خبرنگاران به نقل از کانال خبری فرانس 24، شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه پنج شنبه (به وقت آمریکا) با صدور یک بیانیه گفت که پانزده عضو این شورا بر لزوم حمایت از نهادها و فرآیندهای دموکراتیک، پرهیز از خشونت، و رعایت کامل حقوق بشر، آزادی های اساسی و حاکمیت قانون تأکید می نمایند.

شورای امنیت خواهان آزادی سانگ سان سوچی رهبر غیررسمی میانمار شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

شورای امنیت در این بیانیه همچنین خواهان آزادی سانگ سان سو چی رهبر غیررسمی میانمار و افراد بازداشت شده از سوی ارتش این کشور شد. با این حال، شورای امنیت در بیانیه خود آشکارا از محکوم کردن کودتای نظامی ارتش میانمار خودداری کرد!

این در حالی است که رئیس جمهور ایالات متحده بیان کرد که سران ارتش میانمار باید از قدرت کناره گیری نمایند و مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت که دولت بایدن در حال آنالیز صدور یک فرمان اجرایی برای وضع تحریم ها علیه میانمار است.

بایدن همچنین گفت که ایالات متحده با همه متحدان و شرکای این کشور جهت رسیدگی به این رویداد در میانمار همکاری می نماید.

همچنین دو سناتور دموکرات و جمهوریخواه ایالات متحده آمریکا گفتند که روز پنج شنبه با ارائه قطعنامه ای به مجلس سنا از ارتش میانمار می خواهند از کودتای نظامی عقب نشینی نمایند یا در غیر این صورت با پیغامدهای آن به ویژه تحریم ها روبرو می گردد.

در همین ارتباط، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در یک نشست خبری گفت که دولت بایدن در حال آنالیز تحریم های هدفمند علیه افراد و نهادهای تحت کنترل ارتش میانمار است.

از سوی دیگر، هیأت نمایندگی چین در شورای امنیت نیز گفت که پکن امیدوار است پیغام های مهم در بیانیه این شورا از سوی تمام طرف ها [درگیر در میانمار] رعایت گردد و به پیغامدی مثبت بیانجامد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 833

به "شورای امنیت خواهان آزادی سانگ سان سوچی رهبر غیررسمی میانمار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت خواهان آزادی سانگ سان سوچی رهبر غیررسمی میانمار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید