شمار مورد کرونا در مسکو اوج می گیرد ، شهردار: آزمونی جدی در پیش داریم

به گزارش سفر به هند، شهردار مسکو در واکنش به شمار فزاینده بیماران دچار کرونا در این شهر از ساکنان پایتخت روسیه خواست آماده آزمونی جدی باشند.

شمار مورد کرونا در مسکو اوج می گیرد ، شهردار: آزمونی جدی در پیش داریم

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز روسیه 1786 مورد جدید ویروس کرونا را گزارش نموده و شمار کل موارد کووید-19 در این کشور به 11917 مورد رسیده است.

این افزایش موارد کرونا در حالی است که مسکو بسیاری از مناطق دیگر روسیه در سرانجام دومین هفته قرنطینه عمومی با هدف مهار کردن سرایت ویروس کرونا هستند. 94 مورد جدید مرگ ناشی از ویروس کرونا نیز گزارش شده است.

مسکو، پایتخت بیش از 12.5 میلیون نفری روسیه به کانون شیوع ویروس کرونا در روسیه بدل شده است، نه تنها موارد بیماری در روزهای اخیر از 1128 مورد به حدود 8000 مورد رسیده است، شمار بیمارانی که در بیمارستان های شهر بستری شده آند نیز دو برابر شده است.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو در مصاحبه ای در روز آدینه 22 فروردین گفت: می توانم با اطمینان بگویم که هنوز به اوج شیوع بیماری نرسیده ایم. ما هنوز در کوهپایه های قله بیماری هستیم حتی به وسط آن هم نرسیده ایم.

او اضافه کرد: فقط می توانیم بگویم که آزمونی جدید در پیش روی ما واقع شده است و ضروری است برای آن آماده شویم.

سوبیانین روز آدینه در سخنانی در تلویزیون گفت به تدریج سیستمی از مجوزهای عبور برای ساکنانی که بخواهند در شهر رفت وآمد نمایند ایجاد می گردد تا مقامات بتوانند منع رفت وآمد در شهر را به اجرا درآورند.

به ساکنان مسکو گفته شده است در خانه هایشان بماننند، مگر اینکه احتیاج به سفرهای ضروری برای خرید غذا یا دسترسی به مراقبت فوری پزشکی داشته باشند. پلیس مسکو روز پنجشنبه گفت که تا به امروز 400 نفر را که دستورات قرنطینه را رعایت ننموده اند را گرفته و جریمه نموده است.

سوبیانین گفت: شرایط از روز دوشنبه دارد بدتر می گردد. شمار بیماران بدحال دچار ذات الریه دارد افزایش پیدا می نماید و اضافه کرد به نظر او گزینه دیگری به جز ایجاد یک سیستم صدور مجوز برای کنترل رفت وآمد در شهر وجود ندارد.

معاون شهردار مسکو نیز گفت این شهر با موج بیماران کووید-19 روبرو شده است که ظرفیت بیمارستان ها و آمبولانس ها را اشباع نموده اند.

روسیه در مراحل اولیه شیوع ویروس کرونا شمار بسیار کمتری موارد عفونت نسبت به کشورهای اروپایی گزارش کرد، اما ارقام رسمی موارد بیماری در این ماه به شدت در حال افزایش بوده است.

مقامات روسی تا اواخر ماه پیش می گفتند شرایط زیر کنترل است و همه گیری وجود ندارد.

اما لحن مقامات روس پس از آن تغییر کرد که سوبیانین که نقش برجسته ای در مدیریت این بحران دارد، صحت ارقام رسمی را به زیر سوال برد و گفت موقعیت واقعی بسیار بدتر از آن چیزی است که به نظر می رسد،

بعضی از سیاستمداران مخالف از ولادیمیر پوتین به خاطر فعال نبودنش در اقدامات برای مهار بیماری و واکنش کندش به انتشار ویروس انتقاد نموده اند.

کرملین این نقدها را رد می نماید و پوتین روز چهارشنبه گذشته سومین سخنرانی تلویزیونی اش تا به حال را به بحران شیوع کرونا اختصاص داد و اقداتی مالی را برای یاری به کسب وکارهایی که به علت قرنطینه آسیب دیده اند، گفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 283

به "شمار مورد کرونا در مسکو اوج می گیرد ، شهردار: آزمونی جدی در پیش داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مورد کرونا در مسکو اوج می گیرد ، شهردار: آزمونی جدی در پیش داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید