اگر قرنطینه نبود... ، سه میلیون اروپایی از مرگ حتمی نجات یافتند

به گزارش سفر به هند، اعمال قرنطینه و قوانین سفت و سخت منع رفت و آمد در دو ماه گذشته باعث شد دست کم سه میلیون نفر در 11 کشور غرب اروپا از مرگ حتمی در دوران شیوع کرونا نجات یابند.

اگر قرنطینه نبود... ، سه میلیون اروپایی از مرگ حتمی نجات یافتند

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، یافته های یک پژوهش درباره تاثیر اقدام های غیردارویی در مهار ویروس کرونا نشان داد اعمال قرنطینه تاثیر 81 درصدی در کاهش تعداد قربانیان بیماری کووید-19 داشته است. گزارش نهایی پژوهش رسمی امپریال کالج لندن در 11 کشور غرب اروپا شامل اتریش، بلژیک، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، نروژ، اسپانیا، سوئد، سوئیس و بریتانیا روز دوشنبه منتشر شد تا ثابت گردد اگر محدود شدن خروج از خانه یا بسته شدن کسب و کارهای ریز و درشت نبود، سه تا 3.2 میلیون اروپایی تا چهارم ماه می جان خود را از کرونا از دست می دادند.

با توجه به وضع قوانین سنگین برای خارج شدن شهروندان کشورهای اروپایی از خانه و تعطیل شدن فروشگاه ها، مراکز خرید و کسب و کارهای خرد، در این مدت فقط 130 هزار نفر در 11 کشور پیشرفته اروپا به دلیل ابتلا به کووید-19 جان باختند. در واقع، قرنطینه کرونا در کاهش آمار مرگ و میر بیش از 80 درصد تاثیر داشت. پیش تر بعضی گروه ها درباره مفید و تاثیرگذار بودن قرنطینه و اعمال قوانین رفت و آمد تردید نموده بودند اما این پژوهش نشان داد دست کم در دوران اوج شیوع کرونا قرنطینه از موثرترین راه های جلوگیری از گسترش بیماری و کاهش تعداد قربانیان بوده است.

یافته دیگر پژوهش مربوط به تعداد بیماران کروناست. دانشمندان امپریال کالج معتقدند اگر قرنطینه از اواخر ماه مارس اعمال نمی شد، در این 11 کشور اروپایی بین 12 تا 15 میلیون نفر به کرونا مبتلا می شدند که هم ارز سه تا چهار درصد مجموع جمعیت آنهاست. تعداد کشته های کووید-19 فقط در بریتانیا هم می توانست به 470 هزار برسد که یک فاجعه تمام عیار بود. در واقع، قرنطینه توانست آمار کشته ها را در این کشور از 3.8 درصد احتمالی به 0.63 درصد واقعی برساند.

فقط در خود آمریکا دست کم 60 میلیون نفر به دلیل ماندن در خانه و رعایت کردن نکات ایمنی و بهداشتی از مبتلا شدن به کرونا در امان ماندند؛ آماری که برای چین 325 میلیون نفر برآورد می گردد. در مجموع قرنطینه توانست 530 میلیون نفر را در آمریکا، چین، ایران، کره جنوبی، ایتالیا و فرانسه از شر کووید-19 مصون بدارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 404

به "اگر قرنطینه نبود... ، سه میلیون اروپایی از مرگ حتمی نجات یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر قرنطینه نبود... ، سه میلیون اروپایی از مرگ حتمی نجات یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید