شرایط نو خرید ملک در ترکیه 2021

به گزارش سفر به هند، امروزه به علت مزایای مختلفی که خرید ملک در ترکیه دارد، بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا به این کشور سفر نموده و در بازار املاک در کشور ترکیه سرمایه گذاری نمایند. در این بین اما یکی از سوالات بسیار مهمی که همیشه مطرح می گردد این است که شرایط خرید ملک در ترکیه چیست و منظور انجام این فرآیند باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم. به منظور آنالیز این مسئله با ما همراه باشید تا در رابطه با این موضوع صحبت کنیم.

شرایط نو خرید ملک در ترکیه 2021

خرید ملک در ترکیه

دولت ترکیه همیشه در کوشش است تا فضایی را برای سرمایه گذاری اتباع خارجی به وجود بیاورد و همین مسئله باعث شده تا شاهد قوانین خاصی در این کشور به منظور سرمایه گذاری اتباع خارجی بر روی بازار املاک باشیم.

بر اساس قوانین کشور ترکیه اتباع خارجی می توانند با خرید خانه و مستغلات به ارزش 250 هزار دلار برای خود و خانواده شان اقامت ترکیه را دریافت نموده و تبدیل به شهروندان این کشور شوند.

این مسئله باعث شده تا امروزه خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی اهمیت بسیار زیادی پیدا نموده و افرادی که قصد دارند تا در سریع ترین زمان ممکن تبدیل به شهروند ترکیه شوند، با خرید ملک به این هدف دست پیدا می نمایند.

شاید برای شما این سوال بسیار مهم مطرح گردد که آیا تنها با خرید خانه هایی به ارزش 250 هزار دلار می توان اقامت ترکیه را دریافت کرد یا روش های دیگری به منظور رسیدن به این هدف وجود دارد؟

روش های سرمایه گذاری ملک در ترکیه

به منظور آنالیز این مساله باید گفت که شما می توانید با خرید یک ملک به ارزش 650 هزار لیتر در کشور ترکیه نیز اقامت دریافت کنید. البته تفاوت این روش با تکنیک و روش قبلی آن است که با خرید یک ملک به ارزش 650 هزار و شما باید 3 سال در کشور ترکیه اقامت داشته باشید تا در نهایت شهروندی خود و خانواده تان را دریافت کنید.

نکته مهم این است که در طی این چند سال فقط یک سال اجازه زندگی در خارج از ترکیه را دارید و اگر در پی آن هستیم تا اقامت این کشور را به صورت کامل دریافت کنید ضروری است تا مدت زمان طولانی در کشور ترکیه حضور داشته باشید و پس از گذشت چند سال امکان دریافت تابعیت کشور ترکیه برای شما وجود خواهد داشت.

قوانین خرید ملـک در ترکیـه

اگر قصد دارید تا با خرید ملک در ترکیه در این بازار فعالیت کنید، باید به این مسئله بسیار مهم توجه داشته باشند که دولت ترکیه شرایط و قوانین خاصی را برای اتباع خارجی در نظر گرفته است که بر اساس قوانین کشور اتباع خارجی می توانند با در نظر گرفتن مقررات و قوانین خرید ملک در ترکیه به راحتی در این بازار سرمایه گذاری نمایند.

البته نکته مهم این است که در طی زمان بعضی از کشورها ممکن است در فهرست سیاه دولت ترکیه قرار بگیرند و اتباع این کشورها حق خرید ملک در ترکیه را نخواهند داشت. به منظور آنالیز این مسئله که آیا کشور ایران جز فهرست ممنوعه ترکیه است یا خیر می توانید به سراغ وب سایت سازمان ثبت و نقشه برداری اراضی ترکیه رفته و در آن فهرست کشورهای ممنوعه را مشاهده کنید.

نکته مهم این است که با توجه به شرایط کشور ترکیه هر ساله این فهرست دستخوش تغییرات گوناگونی می گردد و به همین علت ضروری است تا هر زمانی که قصد خرید ملک در ترکیه را داشتید، این فهرست را به صورت کامل مورد آنالیز و ارزیابی قرار دهید.

مهم ترین قوانین خرید ملک در ترکـیه

از سوی دیگر یکی از موارد مهم که به منظور آنالیز شرایط و قوانین خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه داشته باشید این است که اتباع خارجی می توانند هر نوع ملکی را با هر مبلغی خریداری نمایند اما نکته مهم این است که اگر اقدام به خرید زمین نموده و قصد دارید تا فرایند ساخت و ساز را در آن انجام دهید، ضروری است تا پس از خرید ملک در طی دو سال پروژه خود را شروع کنید. عدم توجه به این مسئله می تواند شما را با مسائل جدی روبرو کند.

محدودیت های خریـد ملک

مسئله مهمی باید توجه داشته باشید این است که با وجود قوانین و مقررات آسان برای سرمایه گذاری در ترکیه باید به این نکته بسیار مهم اشاره نمود که دولت این کشور محدودیت های خاصی نیز برای اتباع خارجی در نظر گرفته است.

این محدودیت ها در راستای حفظ امنیت کشور ترکیه بوده و ضروری است تا به منظور خرید ملک در ترکیه به این قوانین توجه داشته باشید. اگر بخواهیم شما را با قوانین محدود نماینده آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هر فرد خارجی در ترکیه تنها می توانند تا مرز 30 هکتار از اراضی این کشور را خریداری کند.
  • هیچ فرد خارجی نمی توانند اراضی که در منطقه ها نظامی و امنیتی واقع شده است را خریداری کند.
  • اتباع خارجی تنها می توانند تا 10 درصد از اراضی و املاک هر منطقه یا شهر را خریداری نمایند.
  • یک فرد خارجی می توانند برای خرید ملک در ترکیه درخواست دریافت اعتبار از موسسات اقتصادی و یا بانک ها را بدهد.

بعلاوه باید به این نکته نیز توجه داشته باشید در بعضی از شرایط ممکن است پس از خرید ملک در ترکیه دولت قرارداد را باطل نموده و ملک را از شما پس بگیرد. این شرایط شامل موارد زیر می گردد:

  • اگر خرید ملک موجب نقض قوانین ترکیه گردد.
  • اگـر ملک خریداری شده به وسیله مراجع و ارگان های مربوطه تایید نگردد.
  • اگر زمان اتمام پروژه ساخت ملک را در زمان تعیین شده به وزارت خانه اعلام نکنید.
  • اگـر نتوانید خاتمه کار را بر اساس برنامه های قبلی تایید شده به وزارت خانه اعلام کنید.

روش خرید ملک در ترکیه

پس از آن که شما را با قوانین و مقررات خرید ملک در ترکیه آشنا کردیم، ضروری است تا به آنالیز روش انجام این فرآیند بپردازیم. به منظور آنالیز این موضوع باید گفت که مدارک مورد احتیاج برای خرید شامل موارد زیر می گردد:

  • گذرنامه
  • کد اقتصادیاتی محلی
  • افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های ترکیه
  • مدارک محل سکونت خود در کشور خودتان
  • دو قطعه عکس 4 3

از سوی دیگر اگر قصد دارید تا مراحل و فرآیندهای خرید ملک در ترکیـه را طی کنید، ضروری است تا گام های زیر را بردارید:

  • شما با بازدید از املاک مختلف، ملک مورد نظر خود را انتخاب می کنید.
  • کارشناس شهرداری ملک را قیمت گذاری خواهد نمود.
  • در ترکیه قیمتی که کارشناس برای ملک در نظر می گیرد، با قیمت واقعی ملک تفاوت ندارد. به همین علت، صاحب ملک نمی توانند قیمت های غیر واقعی برای ملک تعیین کند.
  • شما مبلغ پیش پرداخت را به حساب مالک خانه واریز باید کنید.
  • در روز انتقال سند باید واریز الباقی وجه انجام گردد.
  • کمتر از یک هفته بعد، سند ملک به شما تحویل می گردد.

با طی کردن این مراحل شما می توانید اقدام به خرید ملک نموده و احتیاج خود را به برترین شکل ممکن رفع کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1484

به "شرایط نو خرید ملک در ترکیه 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط نو خرید ملک در ترکیه 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید